מים כלואים – מיגור התופעה והשבת המצב לקדמותו

מים כלואים

מים הם אולי הדבר ההכרחי ביותר, מאידך, יש בהחלט מקרים בהם עלולים המים להפוך כל חלקה טובה לנזק בלתי הפיך. אחת התופעות הנפוצות המעידות על כך קשורות בהיכלאותם של המים בתשתית הרצפה. בעוד המים תפקידם להתפנות מהבית בצורה טבעית, למים הכלואים יש כללים משל עצמם. אותם מים "כלואים" הם למעשה המים המוצאים את דרכם דרך סדקי הקיר או הרצפות ושם נשארים עד להיחלצותם בשיטות מתקדמות. בעוד חלק מהמים אינם מתאדים מהר, נוצר תרחיש הקרוי מים כלואים. במצב כזה, הנכם נדרשים לבצע מבדק מצע ולחות לחול או לשומשום שמטרתו לדעת מאין הבעיה נובעת והיכן היא מסתיימת. המים, הם כלואים לא רק בקירות, אלא גם בהידוק החול- זה המשמש לתשתיות הבטון ולפילוס בין האריחים עצמם. נכון להיום, מחייב התקן הישראלי לבצע עבודות אלו ללא רטיבות בחול וכך גם בתשתיות הרצפה בשיעור של 6 אחוז ויותר. במאמר שלפניכם, נזכיר את כל המתקלים והנזקים הנגרמים כתוצאה ממים כלואים או אחוזי לחות גבוהים במבנה ומה חשוב לעשות במקום.

הצטברות/ כליאת מים – למה זה קורה?

אלו יכולים להיות החיבורים של הצינורות של המים, אם זה לא מקצועי, כך גם האיטום והתקרה ייפגעו מכל השאר. אם מישהו ביצע לכם שיפוצים, זו גם סיבה לגורמי הרטיבות שצצו להם ללא התרעה. מיותר לציין כי בעת שיפוצים, פתאום, יכולים להיגרם סדקים או חורים שהם יהיו אחראים לרטיבות ולנזילות עצמה. בין היתר, הבעיות של הרטיבות קשורות בעיקר גם בבלאי, כמו בכל דבר, גם כאן השנים שוחקות וכך גם מערכות, צינורות המפחתים חלודה, סדקים וחורים. כליאת המים זו למעשה תופעה בה מתקיימת דליפה לריצוף וזו עלולה לגרום להיאספות של המים תחת הרצפה עצמה, ליצירת חול רטוב וכך לגרימה של נזקים. כאשר יש היעדר ניקוז תקין זו גם סיבה למים כלואים, כאמור, ניקוז שאיננו נכון, שיפועים לא נכונים והתוצאה? בעיה של רטיבות. המרזבים הסתומים אף הם יכולים לגרום למים לעמוד וכך לפגוע ביסודות המבנה, קירות חיצוניים ועוד.

הקשר בין סכנת חיים לבין רטיבות ממושכת במצע החול

אם כן, מדוע רטיבות ממושכת מתחת למרצפות או בקירות עלולה להפוך מסוכנת? כאשר המים שוהים שהייה ארוכה מדי במקום אחד, הם בהחלט יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך למבנה בכמה וכמה היבטים. הנזק  הראשון שעלול להיגרם הוא לברזל עצמו, חדירה לזיון הבטון תגרום לשיתוך הברזל, הוא יחליד, יתפורר וכך ייהרס בקצב שלו. לא משנה עד כמה תחשיבי העומס שיילקחו בחשבון יילקחו בצורה מושלמת, מרגע חדירת המים בצורה שאיננה תקינה – מבדק זה לא יהיה רלוונטי ויעמיד בסיכון את דיירי המקום. הברזל החלוד יצור עיוותים במבנה  עצמו וזאת מחמת העומס עצמו. כאשר דבר גורר דבר, גם הבטון עצמו עלול להיפגם ולהיפלט מהברזל המזוין לכאורה. זו למעשה תוצאה ישירה של סדקים בבטון עצמו ועל הסכנות העלולות להתרחש אתם בוודאי ובוודאי כבר יודעים. הנזק הנוסף נגרם לאריחי הריצוף עצמם וכן לרובה עצמה. כאמור, במצב של רטיבות קשה, הרובה תשנה את הצבע שלה, בין האריחים תיווצר אבקה לבנה שמקורה במלחים שבחול. כך גם ישנה את מרקמו הבטון עצמו וישנה אף הוא את צבעו. מסביב לאריחים עצמם תיווצר מסגרת כהה וכך גם נזק במרקם האבן עצמו. הכתמים לא יאחרו לבוא, כך גם שינויי בגוון הקיר, האבן והתפוררותו בסופו של דבר. נשמע לכם מוכר? אם כן אתם חייבים, אבל חייבים לשמור על שלום הבית ושלומכם באמצעות איתור בעיות הנזילות של המים הכלואים ומיגור התופעה.

אלו נקודות נוספות עלולות להיפגע ממים כלואים?

בעת התעלמות וחוסר טיפול בבעיה, אפילו השטיחים המודבקים על הקירות שלכם ייפגעו כתוצאה מהמים הכלואים וכך גם יעלו ריח נורא. אם יש לכם פרקטים או למינציה, צפו להתנפחות ועיוות בלתי צפוי. רוצים לשים לזה סוף ולמזער את הנזקים? בדקו עוד היום את מצב הקיר שלכם והמים הכלואים העלולים להרוס כל חלקה טובה. הקירות שלכם כלואים במים, זה גם בתשתית הרצפה, טיח הקירות נפגע, כך גם הצבע, לוחות הגבס מוכתמים וכך מתפוררים גם כל האבנים- זה בהחלט מוכר וכן, זה מצריך את הטיפול הנכון. בין המפגעים בבית, אתם עלולים יום אחד להגיע הביתה ולגלות כי ארונות וחיפוי העץ שלכם ספג את הנזק וניזוק אף הוא. את ריח הרטיבות כולם מכירים, כשהוא נדבק, הוא נדבק בכל מקום וזה קורה בין היתר גם על הארונות עצמם. בין אותן הסכנות והמפגעים, ניתן לראות גם את הפטריות שמקור הנוחיות שלהן הינם תנאי רטיבות וחמימות. כך, ניתן למעשה לגרום לתרביות ונבגים היוצרות את אותו ריח חריף המאפיין דירות שקירותיהם מלאים בכתמים המהווים תרביות נוספות. מיותר לציין כי חלק גדול מנבגים והפטריות אף גורמים בסופו של דבר לתחלואות בריאותיות קשות ביותר. לרוב, אנשים לא תמיד יודעים מדוע יש להם נזלת, מרגישים לא טוב או אפילו מרגישים חולשה לא מוסברת. אם כן, אם נתקלתם בבעיות אלו, ייתכן וגם אתם סובלים מבעיית תחלואה קשה שסיבתה טמונה במים הכלואים בקיר, בתקרה או במרצפות. מבין רשימה ענקית של מפגעים, זו רק רשימה קטנה ומכאן שאין להתעלם מכך בשום פנים ואופן. חודשים שיש לכם רטיבות במקומות מסוימים בקירות, תשתית הרצפה ועוד? אל תבזבזו זמן מיותר, אם הבריאות שלכם חשובה, פעלו כבר עכשיו באמצעות שמאי מומחה בתחום.

נזקי מים כלואים – לדעת לפני כולם

לצורך העניין, כשקיים חשש למים לכודים במצע הקרקע, חשוב מאוד לבצע בדיקת מצע קרקע. שלא כמו מבדקים אחרים, את המפגע הזה אי אפשר לאתר רק "לפי העין" אלא בבדיקה ממוקדת. בעת הזמנת מומחה בתחום, הנכם מאפשרים לעצמכם איתור נזילות המים בכל מוקדי הבית והכול ללא הרס או שבירה מיותרת של המרצפות והקירות כפי שהיה נהוג בעבר. חידושי הטכנולוגיה מעניקים את כל האפשרויות לאתר את הנזילה לפני כולם בצורה שלא תסב נזק ובעלות שווה לכל כיס. המכשיר השכיח ביותר לאיתור נזילות הינו מצלמת אינפרה אדומה. מצלמת האינפרה מקורה קרני אינפרה אדומות שהן אלו המאתרות את מוקד הנזילה ומקלות על פתרון הבעיה. לאחר שמאתרים, לא רק שיודעים מה לעשות, אלא מצליחים בסופו של דבר למכור את הדירה על פי כל התקנים הנדרשים. בסיכומו של דבר, איתור נזילות בזמן, יכול בהחלט למנוע עוגמת נפש וכך גם הוצאות מיותרות גבוהות בעתיד. עומדים לפני מכירת הנכס ובבדיקת בדק ראשונית מתגלה שיש נזילות? באמצעות הבדיקה המדויקת הזו, יהיה ניתן לאמוד את הנכס ובו זמנית בהתאם להוצאות הצפויות לתיקון הבעיה. בעת בדיקת המצע והרטיבות, אפשר בו זמנית לוודא כי הנזק לא נגרם גם מהמרזבים או מגג הרעפים וכך לדעת אם הכול אכן מתוחזק כשורה. רוצים לשים לזה סוף? חושדים כי גם אצלכם מתקיימת בעיית רטיבות אבל אין לכם תקציב גדול מדי לשיפוץ הבעיה שנוצרה? במצב הזה, יהיה עליכם לעשות את הדברים כמה שיותר מהר, זאת בכדי למנוע את העלויות היקרות וכך למגר את הבעיה כמה שיותר מהר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות