בדיקת לחות לחול לאחר הצפה

בדיקת לחות לחול לאחר הצפה

לאחר הצפה במבנה, הצעד הראשון שעלינו לנקוט הוא בדיקת לחות. תהליך הבדיקה מבצע איש מקצוע המתמחה בתחום אשר ישתמש בטכנולוגיה המיועדת לכך. הבדיקה מתחילה בנטילת דגימה של חומר המילוי מתחת לרצפות הבית. חומר המילוי יהיה חול או חצץ(שומשום) ודגימתו תועבר אל מעבדה אשר תבחן את לחות החומר. מומלץ לערוך את הבדיקה בכדי שנוכל לפנות אל הגורמים המתאימים לקבלת פיצויים על הנזק. לדיירים אשר מחזיקים בביטוח מבנה, חברת הביטוח תכסה את העלויות, וזאת אפשרי אם תתבצע בדיקת לחות לחול לאחר הצפה.

רטיבות מתחת לרצפה לא חולפת ללא טיפול

ההנחה הרווחת היא שכאשר נשפכים מים על הרצפה, הנוזל מתייבש ומתאדה לבד. אך בניגוד להנחה זו, הרטיבות מתחת לריצוף נשארת, ונכלאים מים תחת הרצפות. בעקבות זאת, יש לבצע מספר פעולות על מנת לייבש את הלחות הזו. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת הנמצאת בידינו, המיועדת לטיפול בתקלות מהסוג הזה, תוך שמירה על תקינות המבנה ללא צורך עקירת המרצפות או החלפת החול המשמש כמצע עבור הרצפה, ניתן לבצע ייבוש תת רצפתי לאחר ניתוח מעמיק של התקלה.

תהליך הבדיקה

בדיקת הלחות לאחר הצפה בחול מתחילה באמצעות קידוח דק, והדגימה עצמה נעשית במעבדה. למעשה, הבדיקה מודדת את רמת הלחות. במידה ונמצא כי רמת הלחות בחול תהיה מעל ל6%, יוצע ללקוח את הדרך המתאימה ביותר לייבוש הרצפה. השירות תקף עבור כל דפנות המבנה(הרצפה, קירות צד, תקרה) והבדיקה לא דורשת את פתיחת הריצוף כמעט כלל. עבור הבדיקה מספיק לקחת כמות מעטה של חול מתחת לבלטות, על מנת להבין את מצבו של החול, ומסקנותיה יהיו מדויקות לכל רוחב פני השטח שנפגע מההצפה.

כך תוכלו לדעת אם הינכם זקוקים לבדיקה

במידה וחוויתם הצפה, אם מערכת ההשקיה שלכם נהרסה וחדרו מים לתוך המבנה, אם התפוצץ ברז או צינור ומשפריץ לכל עבר, מומלץ לא לקחת סיכונים מיותרים ולערוך בדיקת לחות לחול לאחר הצפה. יש לדעת כי גם במידה וייבשתם עצמאית את ההצפה, הנזק כבר נגרם וצריך לאתר את התקלה בכדי למנוע נזק נוסף. בעקבות ההצפה, עלולים להיות מים כלואים מתחת למרצפות הבית. הפקטור המשמעותי הוא חומר המילוי במרצפות אלו, חול או שומשום, והמגע שלו עם המים. המים עלולים לגרום להיווצרותם של פטריות מתחת לבלטות, אשר יובילו לסדקים במרצפות. אנו ממליצים לא להקל ראש בנושא, ולערוך בדיקת לחות לאחר הצפה בחול על מנת למנוע נזק לטווח הארוך.

הנזקים

מים כלואים אשר יהיו מתחת לרצפות, יגרמו להיווצרות כתמים. הכתמים מסמנים את הנזק שנגרם לרצפות עצמן ועלינו למנוע זאת מוקדם ככל האפשר. הלחות שתיצבר מתחת לרצפות עלולה לגרום לפגיעה בפרקט עצמו, והדרך היחידה לטפל בזה היא להחליף את האזור הפגוע, ובהתאם לרמת הנזק, את הפרקט כולו. בנוסף על כך, הלחות המצטברת יכולה לעלות על פני השטח ולפגוע ברהיטים אשר נמצאים מעליה. הלחות יכולה לגרום להתפתחות של עובש ובקטריות על חלקם התחתון של הרהיטים ולהוביל להרס. מעל כל זה, הנזק החמור ביותר הוא הנזק הבריאותי. הבקטריות והעובש על הקירות והרצפות הם מפגעים רציניים, אשר מסכנים את הבריאות, כך שאי ייבוש החול לאחר הצפה עלול לגרום לנו לנזק בריאותי חודשים ואף שנים לאחר ייבוש המים.

אנחנו

אנו בנוזל עורכים בדיקת לחות בחול לאחר הצפה יסודית ומקיפה. עם קבלת תוצאות הבדיקה נתחיל בבניית תוכנית לייבוש מלא מתחת לרצפה. אנשי המקצוע שלנו יודעים לטפל בכל סוג של רצפה ומילוי, והתוכנית תהיה מותאמת אישית לסוג הרצפה שברשותכם. אנו נוביל לייבוש מלא של הלחות הנמצאת מתחת לרצפה ונמנע את התפתחותן של הבקטריות והפטריות בביתכם, בכדי שתוכלו לקיים שגרת חיים בריאה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות