עלות בדיקת לחות מחיר

לפני שממהרים להתחיל בתהליך ייבוש מבנים ושיקום נזקי מים, יש צורך לבצע קודם בדיקת לחות

כאשר יש בעיה באיטום, ליקויים בצנרת או הצפות חוזרות ונשנות, יכול להיווצר מצב של רטיבות חמורה. כאשר הרטיבות מופיעה במקום גלוי, קל לאתר אותה ולפתור את הבעיה. אך מה עושים כאשר מאבחנים רטיבות תת רצפתית או לחות כלואה? במקרים כאלו צריך להתחיל בביצוע בדיקת רטיבות מתחת לרצפה ובדיקת לחות.

למה חשוב למהר לעשות בדיקת לחות?

רטיבות היא אחת הבעיות השכיחות ביותר איתה מתמודד כל בעל מבנה, בין אם מדובר בדירת מגורים או בנכס מסחרי ומוסדות. הרטיבות יכולה להגיע בעיקר ממי גשמים או מי תהום וחשוב לטפל בה במהירות. כאשר לא מטפלים ברטיבות, יכולים להיווצר נזקים רבים וביניהם:

  • מוקדי עובש
  • כתמים על הקירות והרצפות
  • כיפוף רצפות
  • נזק לתשתיות
  • נזק לציוד ורכוש
  • נזק למערכת החשמל והצנרת
  • סכנה בריאותית
  • פגיעה ביציבות המבנה

יש סימנים אופייניים לרטיבות, כמו ריח רע השורר בחדר באופן קבוע, כתמים, קילוף צבע, עובש או רטיבות על פני הפאנלים, אך יש מקרים בהם הרטיבות כלואה בתוך קיר או מתחת לרצפות במקום סמוי מן העין. אם אתם חושדים בקיומה של רטיבות, הצעד הראשון יהיה לבצע בדיקת לחות.

עמדת מכון התקנים

על פי התקן הישראלי, יש אחוז מסוים של לחות (6% כשמדובר בחול ו-3% בשומשום) המותר במבנים וכל מספר גבוה ממנו מעיד על סכנה בריאותית. כאשר מתרחשת הצפה או בעיית רטיבות ממקור אחר, חשוב לבדוק מה קורה בתוך הקירות ומתחת לרצפות כדי לאתר בהקדם מצב של לחות כלואה. הבדיקה כוללת בדיקת לחות לחול ובדיקת לחות לשומשום/חצץ לאחר הצפה, בהתאם למבנה ומקור הרטיבות.

בדיקות לחות לחול לאחר הצפה

כדי לאתר רטיבות מתחת לרצפות או בתוך הקירות, ניתן להשתמש במצלמה תרמית או מכשיר אלקטרוני אחר. השימוש במצלמה חוסך הרס, שבירת קירות ועקירת רצפות, ומאפשר לגלות אם קיים נזק ומה מקורו, בדרך פשוטה, מהירה וחסכונית. עם זאת, יש מקרים בהם לא ניתן להסתפק בשימוש במצלמה תרמית או מכשיר אלקטרוני אחר ויש צורך לבצע בדיקה מורכבת יותר. כמו כן, לאחר שאותרה רטיבות, צריך לאמוד את סדר הגודל של הנזק והאם יש מקום להתערבות או לא. לשם כך מבצעים בדיקת לחות לחול לאחר הצפה.

בבדיקת לחות לחול לאחר הצפה, מוציאים דגימת חול מתחת לריצוף. את הוצאת החול מבצעים באמצעות מכשיר אליו מתחברים צינורות זעירים, שניתן להחדיר לתוך הרצפות ללא הרס או באמצעות קידוחים קטנים. את החול שולחים למעבדה מיוחדת שאושרה על ידי מכון התקנים, שם בודקים את אחוזי הלחות בחול ומוודאים האם יש או אין חריגה מהאחוזים המותרים בתקן. בתום הבדיקה הלקוח מקבל דוח מפורט המציין את אחוזי הלחות שנמצאו. בהתאם לבדיקה, יוחלט על המשך הפעולה. מכון התקנים מפעיל גם מעבדת סקר קרקע, בה מבצעים בדיקה של תכולת רטיבות בחול או שומשום וחצץ מתחת לריצוף. לתוצאות יש ערך משפטי והן יכולות לשמש לתביעות נזיקין, התנהלות מול חברת הביטוח ושירותי הערכת נכס על ידי שמאי.

בדיקות לחות לבטון לאחר הצפה

הבטון הינו חומר הגלם הנפוץ ביותר בענף הבנייה, ויש לו יתרונות רבים. מנגד, לבטון יש עמידות נמוכה יחסית בפני רטיבות, במיוחד כאשר מדובר במצב מתמשך. יש שיטות שונות להגן על בטון מפני נזקי מים, אך אי אפשר למנוע זאת לחלוטין. במקרים של הצפות, יש לבצע בדיקת לחות לבטון לאחר הצפה ולראות האם יש חריגה מהאחוז שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי.

קיימות מספר שיטות לבצע בדיקת לחות לבטון לאחר הצפה:

  • באמצעות יריעות פלסטיק – שיטה פשוטה אשר מניבה תוצאות מהירות, אך לא תמיד ניתנת לביצוע ופחות מתאימה כאשר הטמפרטורות נמוכות.
  • באמצעות פליטת אדי מים – מוכרת גם בשם בדיקת סידן כלורי. בדיקה נפוצה אך לא יעילה לכל מבני הבטון.
  • באמצעות מכשיר אלקטרוני למדידת לחות – פשוטה לביצוע אך לא תמיד נותנת מדד מדויק, במיוחד כאשר יש צורך לבצע מדידה לעומק. כמו כן, המכשיר אינו מבצע בדיקת לחות לחול.
  • באמצעות חיישנים – את החיישנים מחדירים לתוך הבטון במספר נקודות ומקבלים תוצאות מדויקות בזמן אמת.

בדיקת לחות לתשתית עץ (עץ גלריה)

בשנים האחרונות גובר השימוש בעץ כחומר גלם בענף הבנייה ועיצוב הבית. ניתן לראות שימוש בעץ בריצוף פרקט, בדק בגינה או במרפסת, במעקות ובחיפוי הקירות. לעץ יש יתרונות אסתטיים רבים אך הוא סופג מים במהירות ולכן בעיית רטיבות עלולה לגרום לנזקים רבים, כמו עיוות, סדקים, התנפחות, ריקבון, עובש, ריח לוואי ומשיכת מכרסמים וחרקים. כדי למנוע את הנזקים הללו, חשוב לאתר במהירות את מקור הרטיבות, לבצע בדיקת לחות לתשתית עץ ולבצע ייבוש יעיל ויסודי.

הצעד הראשון לאחר בדיקת הלחות יהיה לאתר היכן להציב את מכונת הייבוש, כאשר במקרים מסוימים יהיה צורך במספר מוקדים במקביל. לאחר מכן, החברות שולחות נציג שיבדוק את קצב ההתקדמות של הייבוש והאם יש צורך להזיז את המכונה לנקודה אחרת.

בסיום תהליך הייבוש, בין אם מדובר בייבוש חול, חצץ, בטון או עץ, יש צורך לבדוק האם נגרמו נזקים וכיצד ניתן לבצע שיקום נזקי מים.

עלות בדיקת לחות מחיר פיקס

מכיוון שלא מדובר בשירות חד פעמי, רוב החברות נותנות מחיר פיקס לכל הטיפול. ודאו שהמחיר המוצע לכם כולל ביקור ראשוני של נציג החברה, בדיקת לחות והפקת דוח תוצאות, ייבוש ושיקום נזקים על פי הצורך.

למי פונים?

לחברה אשר מתמחה בתחום ייבוש מבנים ובדיקות לחות, באמצעות מכשיר מתקדם. לא כל שיטת בדיקה קבילה מבחינה משפטית ולכן בררו מראש באיזו שיטה החברה פועלת. נקודה חשובה נוספת היא שחלק מן הבדיקות אורכות זמן, לעתים גם שבועות או חודרים ולכן רצוי לברר מראש האם במהלך הבדיקה תוכלו להמשיך ולהתגורר בבית.

שלבי השירות

כל חברה פועלת בצורה אחרת, אולם השלבים יהיו דומים, כך שבשלב הראשון אתם יכולים לצפות לביקור של נציג החברה לצורך איתור מקור הרטיבות ואבחון המצב. בשלב השני תיערך בדיקה לקביעת היקף הנזקים ולקיחת דגימות חול או חצץ על פי הצורך. כאשר יתקבלו תוצאות מן המעבדה, ניתן יהיה להתקדם לייבוש תת רצפתי. בשלב זה תתבקשו להכין את החדר לקראת תהליך הייבוש, כולל ניתוק מערכת החשמל והזזת רהיטים וציוד. החברה תנחה אתכם כיצד לנהוג.

במידה וקיימים מים עומדים, הטיפול יתחיל בשאיבת המים ורק לאחר מכן בייבוש רטיבות ולחות. בסופו של דבר, כשתהליך הייבוש יסתיים, ייבחנו בקפידה נזקי המים שנותרו ויוחלט על המשך פעולה דרך החברה או באמצעות גורמים אחרים. השיקום יכול לכלול פעולות רבות כמו החלפת צנרת, תיקון מערכת החשמל, ייבוש שטיחים וספות, צביעת קירות, החלפת ריצוף או פוליש וכן הלאה.

מעוניינים בבדיקת לחות בחול? פנו אך ורק לחברה הפועלת בשיתוף פעולה עם מכון התקנים הישראלי ויודעת לבצע את העבודה בצורה יסודית, יעילה ובמינימום נזקים.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות