איתור נזילות בבריכות שחייה

איתור נזילות בבריכות שחייה

דליפה בבריכת השחייה הפרטית שלכם, עשויה לגרום לנזק רב ולכן, יש לקבל מענה מהיר ומקצועי לאיתור נזילות בבריכות שחייה.  יש למצוא חברה המעניקה פתרונות יעילים, כזאת שיש לה ניסיון עשיר ורב שנים וכן, ציוד המאתר את הנזילה בבריכה באופן מדויק. יש למצוא את הכשלים בבריכת השחייה, כאשר הם נוצרים בשל כשלים בבניית הבריכה עצמה כגון קיר הבריכה שלא היה אטום דיו. לא תמיד מדובר על נזילת מים בבריכת השחייה, כי אם על אידוי טבעי של המים. ניתן למצוא כמה פרמטרים, אשר ישפיעו על מידת האידוי, אבל קיימות סיבות אחרות לאיבוד המים בבריכת השחייה.

לעיתים נזילת מים מהסירקולציה של המים שמוזרמים לבריכת שחייה, תקלה במכל האיזון בבריכת השחייה, תקלה באזור הניקוז של צנרת המים, או שבר בדופן הבריגה. יש למצוא ולאתר באופן מדויק את מקור הנזילה, לפני שתתפתח והנזק יהיה רב יותר. יש לציין, כי איתור נזילת בבריכות שחייה, הינו מורכב ומסובך וישנם שי סוגים עיקריים של נזילות, נזילת מים דרך הסדק בקירות או ברצפת בריכת ה במידה וגובה המים, נעצר בו מסוים, הנזילה תהיה כל הנראה בדופן הבריכה ויש לחפש את הסדק בדפנות או ברווח בין הסקימרים לקיר הבריכה, או בחריצים הנמצאים בקרקעית הבריכה. ישנו ציוד מיוחד המזהה רעש באמצעות מיקרופונים מיוחדים ולחפש אחר רעש הנזילה וחלחול המים באמצעות סדק הנמצא בבריכת השחייה.

שיטות לזיהוי מוצלח ואמין של נזילת מים בבריכת השחייה

אם מדובר על נזילת מים מבריכת השחייה כאשר מדובר בסדק הנמצא בדופן בריכת השחייה, ניתן להשתמש עם צבע מאכל שמפזרים על פני מי הבריכה ואז באמצעותו, ניתן להבין להיכן נשאבים המים.  אחת השיטות היעילות לאיתור נזילות בבריכות שחייה, היא באמצעות גז. הגז מוחדר לאחר איטום כל המערכות בבריכת השחייה ואז באמצעות החדרת גז בלחץ, ניתן יהיה לאתר את מקום הדליפה. איתור זה, נעשה באמצעות מכשור משוכלל וייעודי. כאשר ישנה ירידת לחץ, זה אומר כי מדובר בנזילה הנובעת מצנרת המים. יש לחבר את המכשיר לכל הצנרת והקטרים השונים הקיימים בבריכת השחייה ורק אז להחדיר לחץ אוויר. איתור נזילת המים בבריכת השחייה, נעשה בטווח של עד 40 ס"מ .

כאשר מדובר בנזילת מים מצנרת בריכת השחייה, יש לחשוף את הצנרת הפגומה באמצעות מכשור משוכלל ושיטות ייעודיות ואז, ניתן יהיה להחליף את חלקה הפגום של צנרת המים, מה שיחסוך זמן וכסף. אם הנזילה בבריכת השחייה, אינה נובעת מאזור צנרת המים, יש לבצע בדיקות נוספות שהן השלב השני של איתור הנזילות בבריכת השחייה.

איתור לחות ברצפת ומבנה בריכת השחייה

כאשר אנו חושדים כי נזילה אינה נובעת מצנרת המים של בריכת השחייה, יש לבצע בדיקת לחות ברצפה ובמבנה של בריכת השחייה. ישנו תדר אשר מזהה את גובה אחוזי הלחות, אם נורה הצטברות של מים בבריכת שחייה העשויה מבטון וכאר היא בעובי של דופן עד ל-30 ס"מ. באמצעות שיטה ו, ניתן יהיה גם לאתר את ההצטברות של המים גם תחת רצפת הבריכה. גם באמצעות מצלמה תרמי ייעודית, ניתן יהיה לצלם את פנים צנרת המים באמצעות מצלמת דחיפה, המיועדת לצילום פנימי של הצנרת ולאתר את המיקום המדויק של נזילת המים בבריכה.

ניתן להשתמש גם במכשור אקוסטי המיועד לאיתור נזילות בבריכות שחייה. ניתן להשתמש עם ציוד אלקטרו מגנטי, שימשו בגז שהוא ידידותי לסביבה מה שיקנה אינדיקציה מדויקת חגבי מקור הנזילה. גם שימוש בציוד אלקטרו אקוסטי, יכול לאתר נכון את מקור נזילת המים. קיים ציוד נוסף אשר מאתר נזילות מים בבריכות שחייה באמצעות חיישנים אלקטרוניים אלחוטיים. מכשיר זה, נקרא קורלטור ממוחשב. המצלמה התרמית נמצאת גם היא בתמונה, כאשר באמצעותה, ניתן יהיה לבצע מיפוי מדויק של כשלים שנעשו באיטום הבריכה וזאת , לאחר שנעשתה בדיקה מקיפה גם עבור נזילות במערכת האינסטלציה.

אם הבעיה היא באיטום בריכת השחייה- למי פונים?

במידה והבעיה נמצאת באיטום של בריכת השחייה, יש לפנות לקבלן איטום מומחה, אשר מתמחה שנים באיטום בריכות שחייה. קיימים כמה סוגים של חומרי איטום ייעודיים לבריכות שחייה, כאשר חומרי האיטום, יימרחו בחלקה הפנימי של בריכת השחייה וניתן גם למתוח יריעות שיהפכו אותה לאטומה לגמרי כאשר היריעות עצמן הן שלימות.וודאו כי ישנה אחריות על האיטום, כך שתהיו בטוחים, כי בעיה זו לא תחזור על עצמה. אל תחפשו פתרונות זולים לזיהוי כשלים בבריכת השחייה כגון איתור נזילות מים וטיפול מקצועי והולם, היות והזול סופו להיות יקר בהרבה יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם לחברה מקצועית העוסקת שנים באיתור ומתן פתרונות הולמים לנזילות מים בבריכות שחייה.

יש להשקיע היטב באיטום בריכת השחייה לדאוג בכל שנה, כי חברה המתמחה באיטום בריכות שחייה,  תבדוק בכל תקופה קבועה את האיטום, מה שימנע מכם עוגמת נפש או תיקון שיעלה הרבה יותר אם לא בדקתם את האיטום קודם לכן.  תחזוקה נכונה של בריכות שחייה, חייבת להתבצע נכון. מי שמחזיק בבריכת שחייה פרטית בחצר ביתו, חייב לדעת, כי מדובר בתחזוקה שוטפת, ע"י בעלי מקצוע, המומחים גם בתחזוקה אבל גם בזיהוי או איתור של כשלים שונים הנמצאים בריכות השחייה כמו איתור נזילות מקצוע ותיקונן.

מתי יש לקרוא לחברה המתמחה באיתור נזילות בבריכת השחייה ותיקונן

אם שמתם לב, כי קיימת נזילה ואף הקלה ביותר בבריכת השחייה, המים יורדים מדי יום בכ-1 ס"מ, זה הזמן למצוא חברה המתמחה באיתור נזילות בבריכות שחייה. מומלץ לא להזניח את הבעיה ועדיף אפילו לבצע בדיקה לאיתור הנזילה בבריכת השחייה, מה שיקנה לכם שקט נפשי  מי שמחזיק בבריכות שחייה פרטיות, חייב לדעת כי הוא צריך לגלות ערנות. בריכת שחייה הינה הוצאה לא מבוטלת אם מבחינת האיורים, הבנייה, התשתיות וכמובן התחזוקה, כאשר חלק בלתי נפרד מתחזוקה שוטפת של הבריכה הינו איתור נזילה, גם אם קיים החשד הקטן או הנמוך ביותר שקיימת נזילה, היות והזנחה מצדכם, רק תחמיר את הבעיה.

ישנם בעלי בריכות שחייה פרטיות, אשר חוששים מהרס הברכה כאשר יש לאתר נזילה ולתקן אותה, אבל בעידן של היום, קיימות שיטות הנקראות "אל הרס", כאשר התיקון ינו ממוקד, מה שלא יגרום להרס ולנזק רב לשיקום ותיקון בריכת השחייה שברשותכם. הטכנולוגיה המפותחת בת ימינו, מאפשרת איתור מדויק, של הנזילה בבריכת השחייה ולכן התיקון עצמו יהיה בפתיחה מזערית של המיקום שממנו נובעת הנזילה. שיטה יעילה ומתקדמת זו, גורמת גם למינימום נזק וגם לחיסכון רב בזמן ובכסף. על מנת שתהו בטוחים כי אתם מבצעי את האיתור והתיקון על הצד המקצועי הטוב ביותר, יש לפנות לחברה שיש עליה המלצות רבות ושם ומוניטין של שנים. יש להתמקד בכמה חברות שמתמחות אך ורק בתחום של איתור נזילות ותיקון מקצועי של בריכות שחייה, כך שתהיו בטוחים כי מדובר במומחים לדבר.

צרו קשר וקבלו הצעה אחרי הכל חימום הבית הוא צורך בסיסי