איך לאתר רטיבות בנכס לפני מכירה או קנייה?

איך לאתר רטיבות בנכס לפני מכירה או קניה

עומדים לפני מכירת הנכס שלכם והקירות דהויים ומתקלפים? אם לצד כל זה הנראות הכללית פגומה, הרצפות וכך גם הפרקט שעיצבתם לא מזמן- זה בהחלט מקום האמור לעורר את חשדכם האישי. כאשר הצינורות בבית מעלים חלודה ויש לא מעט עובש וקורוזיה, זו בהחלט נקודת אזהרה, בפרט אם אתם עומדים לעבור לדירה או לחילופין, להציגה לקונים פוטנציאלים. אין ספק, זו לא הדרך למכור את הדירה, בטח לא כשהתשואה נמוכה מהרגיל.  כאמור, בין אם אתם קונים, משכירים או רוכשים נכס חדש זה בטח לא ייעשה על רגל אחת ובין כל המבדקים, הוא ייתן את תשומת הלב גם לעובש שצץ על הקיר. יש שיגידו כי מספיק לסייד בנקודות מסוימות, מאידך, כאשר הבעיה קשורה ברטיבות בקיר, זה לא יסתיים רק "בטיוח" העובדות ואף ידרוש להעמיק ולהבין מאין נובעת הבעיה. בשלב הזה, בדיקת רטיבות הקיר הופכת למשמעותית ביותר ומצריכה בדק בית על כל המשתמע מכך. אם כן, הרבה לפני שאתם מציגים את הנכס לקונים, עצרו, חשבו את המסלול מחדש ובדקו ממה נובעים כל המתקלים שמורידים את ערך הנכס שלכם "לרצפה". אז אם קיים חשש ממשי כי ערך הנכס ירד, אתם חייבים לטפל בליקויים מבעוד מועד ויפה שעה אחת קודם.

כיצד יודעים שיש נזילה באחד הקירות בבית?

בשלב ראשוני, חשוב לאתר שלוליות "כלואות" בקיר, זה יהיה הסימן הראשון לרטיבות שאיננה תקינה ולא ניתן לראותה במראית עין ראשונית אלא על ידי בדיקה ממוקדת. נקודות העלולות להיות חשודות "כנקודות רטובות" יתר על המידה, קשורות גם במרצפות, מכשירי חשמל כמו למשל מכונות כביסה, מדיח כלים או אפילו באמבטיה – כבר בשלב זה, אתם אמורים לשים לב לנורה האדומה.

כשהצבע בקיר משתנה – סימן היכר לרטיבות בקיר

היבט נוסף המחשיד בפני עצמו קשור בשינוי צבע בקיר, כאשר המים מטפטפים או כלואים בקיר, מן הסתם, ייתכן כי הצבע ידהה אף הוא. במידה ויש לכם פרקט, קיר גבס, עץ או אפילו קיר גבס, הצבע הדהוי הוא זה שיסגיר את המצב כי משהו לא תקין מתרחש בסביבתכם האישית.  אם כן, כשהצבע הופך בהיר יותר, זה בהחלט סימן כי יש בעיה, אבל זה לא הסממן היחידי לכך. לצד עוד כמה סממנים ברורים, יש לתת את המענה ורצוי כמה שיותר מהר. חשיבות הטיפול הינה קריטית היות והיא עלולה להגדיל את שטחה ולפגוע בו זמנית גם באיכות חייהם של השכנים. אם התגלה כתם נוסף שלא זיהיתם עד כה, זו גם נקודה שיש לתת עליה את הדעת. אז עכשיו, שהריחות העולים בסביבה הפרטית שלכם אינם טובים, התחושה הינה תחושה של מחנק, אתם כבר מבינים שיש בעיה אחת שלא בדקתם- את מצב הלחות בקירות הנכס שלכם.

מרקם הקיר השתנה? ייתכן ויש לכם רטיבות בקיר

סימן היכר הנוסף המעיד על רטיבות קשה בקיר מדבר על שינוי מרקם הקירות. אם לא מזמן הקירות סוידו ויש במקום צורה של בועות- הנה לפניכם סממן נוסף לבעיה הקיימת. לא משנה אם זה צבע או אפילו טפט, העיוות הזה אומר שמשהו לא בסדר. עיוות בקיר נובע מחמת המים שנמצאים או פורצים את הקיר ומעוותים למעשה את המרקם הנורמלי של הקיר. קיר שיוצאים ממנו מים ייראה קעור כלפי מטה ובו זמן ייצאו ממנו בועות קטנות. אם יש לכם קיר גבס בבית, התרחיש הנורא ביותר הינו כי המים יכניעו את המשקל ויגרמו לקריסה.

הקשר בין קורוזיה לבין נזילת מים מהקיר בבית

סימני קורוזיה על קירות הינם סממן נוסף כי מדובר בנזילה ארוכת טווח. בדיקה מקיפה תסייע לאתר את חומרת הבעיה ובו זמנית למזער את היקף הנזק. סימני טחב מדברים אמנם על השלבים המוקדמים, אבל כשזו קורוזיה, הסיפור הוא אחר לגמרי. הטחב משתייך לקבוצת נקודות שחורות צפופות, לעיתים לא ניתן לראות אותן ומכאן, לא תמיד ניתן לעלות על בעיית הקיר הספוג במי הדליפה.  בעידן בו אנשים חשים שמשהו לא תקין עם בריאותם ולא מצליחים לצאת ממעגל החולי זו בהחלט הסיבה לכך. אם כן, טחב הינו בהחלט גורם ללא מעט בעיות רפואיות ולכן, קריטי ביותר לטפל בהן לפני הכול.  מרגע גילוי הטחב על הקיר, יהיה עליכם לבדוק את מקור הדליפה המתמשכת וזאת בכדי לשים סוף ולמזער את הבעיה. לצד הטחב והקורוזיה, ניתן לדבר גם על בעיית נזילות שאינה גלויה לעין. כאשר הנזילה לא גלויה לעין, הדרך הטובה לאתר אותה היא לפי הריח. אכן כך, יש מצבים בהם המים הדולפים מהקירות לא מתייבשים, כך הקיר צובר לחות מעל למותר מה שגורם בסופו של דבר לנקודות העובש.  למרות שהקירות לא מריחים טוב, הם ייראו גם סימני נזילות נוספים לרבות שינוי צבע. חשוב לציין, אם לצורך הדוגמא, יש לכם קירות גבס בבית, לא תוכלו לדעת אודות המים, היות וקיר הגבס דומה לספוג. (המים נספגים ונעלמים בתוכו אבל הריח נשאר).

בין יתר הבעיות הסמויות מן העין, אפשר תמיד להאזין לקולות טפטוף חוזרים ונשנים. לאחר סגירת המים במקלחת, הורדת המים או אפילו סגירת הברז במטבח, אם נשמע צליל טפטוף עמום המגיע מהקיר ליד- ייתכן מאוד כי עמוק בתוך הקיר יש צינור דולף. סימן ההיכר הגדול ביותר לנזילה מהקירות קשור בחשבון מים נפוח מהרגיל. בשלב הזה, חשוב מאוד לבדוק ולעקוב אחר חשבונות המים- זה בהחלט יהיה סימן כי משהו איננו תקין, מה שיצריך אתכם לחשב מסלול מחדש. רוצים לאתר הבעיה בשלב המקודם שלה? בואו ונדבר על בדיקת לחות ומיגור הבעיה על הצד הטוב ביותר.

איתור נזילות בקיר- עשה זאת בעצמך

סיכומו של דבר, בכדי להיפטר אחת ולתמיד מהדליפה/ לחות גבוהה/ נוזלים בקיר/ מרצפות צריך לגלות את מקורותיה.  איתור הלחות בתוך הקיר יכול להתבצע באמצעות כמה אפשרויות, אחת מהן קשורה בבחירת מד לחות באופן עצמאי. מד לחות הוא למעשה מכשיר אותו מצמידים על הקיר והוא מזהה את כמו הלחות נקודתית. חושדים כי קיימת נזילה במקום אבל לא יודעים לשים את היד על כך? מקמו את מד הלחות בכמה נקודות על הקיר- הערכים הגבוהים ביותר הם שיעידו על אזורים עם פוטנציאל גבוה לרטיבות- כאמור, מקור הדליפה. החדשות הטובות הן  כי את מד הלחות אפשר לקנות בסביבות 1000 ₪ וקצת יותר מאידך, החדשות הפחות מעודדות קשורות בכך שאם אין אתם בעלי מקצוע, הליך זה לא ממש ישתלם לכם. יש לכם בעיה של איתור נזילות בקיר? השאירו את הפעולה הזו למומחים המחזיקים את הידע לצד המכשירים הטובים ביותר והכול בכדי לאתר בקלות ויעילות את מקור הנזילה בקיר. אפשרות נוספת לאיתור נזילות בקיר הינה מצלמת אינפרה אדומה הפועלת על פי גילוי חום וחיווי טמפרטורת הקיר. כאמור, אזור דולף, לח, או קר מדי הוא זה שיהווה בסופו של דבר מקור ראשי לדליפת המים בקיר וסביבתו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות