בדיקת לחות לשומשום לאחר הצפה

טוב להיות בקשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בדיקת לחות לשומשום/ חצץ לאחר הצפה

הצפות המתרחשות בבית בשל נזילה סמויה או גלויה או בשל פיצוץ של אחד הצינורות בבית. אם לא הקפדתם על איטום טוב בחדר האמבטיה או אם התפוצץ לכם צינור ונגרמה הצפה בבית, לאחר שתטפלו בבעיה באופן יסודי ואיכותי, עליכם לקחת בחשבון שיתכן מאוד שישנם מים כלואים מתחת לריצוף שלכם. התעלמות מרטיבות תת רצפתית, עלולה לגרום לנזק משמעותי מאוד לתשתיות של הבית, למבנה עצמו ועוד. מלבד זאת, התעלמות מרטיבות עלולה לגרום לנזק בריאותי לדיירי הבית. לכן, אם הייתה בביתכם הצפת מים כלשהי, חשוב מאוד שלאחר שתטפלו במקור ההצפה, לבחון האם ישנה רטיבות כלשהי תחת המרצפות בבית ולטפל בה בצורה הטובה ביותר.

רטיבות תת רצפתית- כיצד היא נגרמת

רטיבות תת רצפתית היא מצב שבו ישנם מים כלואים מתחת לריצוף בבית. הגורם העיקרי לרטיבות כרוך בבעיות צנרת שנמצאת מתחת לריצוף. כאשר ישנו פגם כלשהו בצנרת, הדבר גורם להצטברות של שלולית מתחת לריצוף. כידוע, המים המצטברים תחת הריצוף אינם יכולים להתאדות דרך הרצפה ולכן הם נספגים אל תוך הטיח. מים אשר נספגים תחת הרצפה לתוך הטיח, עלולים לחלחל בהעדר טיפול ראוי גם לקירות הסמוכים ולגרום לרטיבות בקירות. כמו כן, מים מעין אלה עלולים לגרום לנזק למשקופים. בעיית הרטיבות תחת הרצפה היא בעיה אשר נפוצה בעיקר בבתים ישנים. מדוע? מדובר בבתים אשר בהם הצנרת היא ישנה, עשויה מברזל ובשל כך, גם מלאה באבנית. לחץ המים מאשר עובר בצנרת מעין זו, גורם לאבן לפרוץ את הברזל של הצנרת ולהתפשט באזורים שונים תחת לריצוף. גורמים נוספים שיכולים לגרום לרטיבות תת רצפתית הן בעיות בצנרת השייכת לחימום תת רצפתי. אותה צנרת לרוב פועלת באמצעות הצנרת של המים. כמו כן, כאשר ישנם סדקים בקירות החיצוניים של הבית, יתכן שתתחולל בעיית איטום אשר תגרום למים לחלחל לקירות ולהגיע גם מתחת לרצפות.

כיצד ניתן להימנע מרטיבות תת רצפתית

השכבה אשר סופגת את הרטיבות, היא השכבה המצויה בין הבטון של הרצפה לבין הרצפות עצמן. שכבה זו לרוב תהיה עשויה מחול, שומשום או מחצץ. לכן, כאשר בודקים לחות קיימת, עושים זאת באמצעות בדיקת שכבה זו. אם אתם תוהים האם ניתן להימנע מהרטיבות התת רצפתית, הרי שניתן לבדוק את האיטום בביתכם באופן יסודי מדי פעם בפעם ולא להזניח אותו. לא מעט אנשים אשר מזניחים את תחום האיטום שבביתם ולא בודקים אותו כראוי, כלולים לגלות יום אחד רטיבות בקירות ביתם, בתקרת הבית או תחת הרצפות. האיטום שיש לבדוק הוא איטום הגג ואיטום הקירות. כמובן שיש צורך לאטום בצורה האיכותית ביותר את קירות חדר האמבטיה שבבית, שכן, לא מעט מהתקלות שיכולות לגרום לרטיבות תחת הרצפות נובעות מאזור זה. אחת לשלוש שנים כדאי מאוד לבדוק את מצב האיטום של המקלחת בבית ואת מצב האיטום של הגג והקירות. במידה ומתגלה שהאיטום לא מספיק איכותי, חשוב מאוד להחליף את סוג האיטום או לחזק אותו.

כיצד יודעים שיש רטיבות תחת הרצפה

מכיוון שרטיבות תת רצפתית היא רטיבות סמויה שניתן לבדוק אם היא קיימת על ידי בדיקת לחות לשומשום או לחצץ המצויים תחת הרצפות וסופגים את הרטיבות, ניתן בכל זאת לשים לב לסימנים שונים שיכולים לרמוז על רטיבות תת רצפתית. כך לדוגמא: לא פעם רטיבות מעל אזור הפאנלים יכולה להצביע על רטיבות תת רצפתית. כמו כן, אם הרובה שבין המרצפות משנה לפתע את הגוון שלה, הדבר יכול להעיד על רטיבות. בנוסף לכך, אם אתם מבחינים בכתמי רטיבות על הקירות או סימני התקלפות בחיבור שבין הקיר לרצפה, או, אם אתם מבחינים ברטיבות במשקופים, יתכן מאוד שזה יכול להעיד על רטיבות תת רצפתית וחשוב לבחון את זה באמצעות הבדיקות הרלוונטיות. יש לבחור את בעל המקצוע הטוב ביותר העוסק בתחום זה, על מנת לאתר את התקלה. אותו בעל מקצוע יביא עימו לרוב ציוד רתמי לאיתור נזילות. באמצעות ציוד זה בעל המקצוע יזהה את מקור התקלה ולאחר הזיהוי יתחיל בפעולות הרלוונטיות לייבוש תת רצפתי. בעוד שבעבר בכדי לייבש את השכבה המצויה תחת הרצפה היה צורך לפרק את כלל המרצפות, כיום ניתן לייבש זאת בקלות, מבלי לפרק את המרצפות כולן.

בדיקת לחות בשומשום או חצץ באמצעות מעבדה ניידת

שיטה נוספת שמטרתה היא לבחון האם ישנה רטיבות תת רצפתית בביתכם היא: נטילת דגימה קטנה מהחצץ או מהשומשום המצויים תחת הרצפות ולהעביר אותם תהליך ייבוש במכשירים מיוחדים שמטרתם היא להראות האם מדובר בלחות תקינה בהם או בלחות שמעידה על רטיבות תחת הרצפות. במידה והבדיקה של הדגימה מעידה על כמות לחות מוגברת בשומשום או בחצץ, שאיננה מהווה אחוז לחות תקין לדגימה זו, ניתן להסיק מכך שישנה רטיבות תת רצפתית ולכן יש צורך להתחיל בפעולות ייבוש.

פעולות ייבוש עבור רטיבות תת רצפתית- כיצד

ישנן כיום שתי שיטות ייבוש עיקריות" השיטה הראשונה היא באמצעות פתיחת חריץ ברובה באורך של 40-50 ס"מ, בכל חדר בבית אשר גודלו איננו עולה על 15 מ"ר. לחורים אשר פותחים מדביקים אביזר מודולרי אשר מאפשר לשאוב את המים מתחת לריצוף באמצעותו. שיטה אחרת היא אשר בה משתמשים בעיקר בבתים חדשים אשר יש בהם מתחת לריצוף שומשום או חצץ היא: הזרמת זרם אוויר חם ויצירת וואקום מהצד השני. מדובר בתהליך אשר יכול להמשך שבוע אחד ועד 18 יום, בהתאם לרמת הרטיבות שמתגלה תחת המרצפות בביתכם. ניתן לבצע את ההליך כאשר אתם מתגוררים בבית וכל פעם שההליך יתבצע בחדר כלשהו בבית פשוט לא תכנסו אליו עד תום ההליך, או שניתן לעבור להתגורר במקום אחר עד תום הליך הייבוש. במקרה שבו תבחרו להתגורר במקום אחר עד תום ההליך, הליך הייבוש יתבצע בבת אחת בכל הבית ובאופן מהיר ויעיל יותר. חשוב מאוד לדעת שמדובר בהליך שלעיתים ידרוש פירוק מרצפת אחת או שתי מרצפות, אך ניתן לבחור את מיקום המרצפות הרלוונטיות לפירוק במקום נסתר מן העין, על מנת שהדבר לא יהווה פגם אסתטי כלשהו לבית.

מדוע אסור להתעלם מבעיית הרטיבות התת רצפתית

אם אתם מזהים סימנים מחשידים לרטיבות תת רצפתית בביתכם, אך אתם מעדיפים להתעלם מהבעיה מתוך מחשבה כלשהי שהרטיבות תתייבש באופן עצמאי ומדובר בעניין של זמן, חשוב מאוד שתדעו שמדובר בטעות חמורה. אם מלא מטפלים ברטיבות תת רצפתית באופן יסודי ובזמן, הדבר יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לבטון, לתשתיות הבית שלכם ואף לבתי השכנים המתגוררים בדירה המצויה מתחת לדירה שלכם. כמו כן, רטיבות לא מטופלת עלולה לגרום לקצרים במערת החשמל הממוקמת בתקרה או בקירות ולסכנה של שריפה או התחשמלות. במקרים שבהם הרטיבות היא משמעותית מאוד, יכול להגרם נזק לריהוט המצוי בסמוך לקירות. אין ספק שרטיבות תת רצפתית היא בעיה שיש לטפל בה בצורה הטובה ביותר ובזמן.

אם התחוללה הצפה כלשהי בביתכם, אל לכם להעלים עין מהאפשרות שנוצרה רטיבות תת רצפתית ברצפה של ביתכם. חשוב מאוד שתבחרו באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום בדיקות לחות לשומשום או חצץ לאחר הצפה ולמתן מענה יעיל בתחום הייבוש התת רצפתי, במידה ויתגלה בבדיקת לחות זו, כי אכן ישנה רטיבות תת ריצפתי שיש לטפל בה באופן מידי.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות