להשאיר את בעיות הטחב מאחור

להשאיר את בעיות הטחב מאחור

תרחיש האימה הגדול ביותר, הוא לא רק הטחב שצץ פתאום ללא התרעה מראש, אלא גם, חשבון מים מנופח- מה שלא היה לפני כן. זה בטח מוכר, אנשים שלא מבינים איך קיר הגבס שלהם התנפח פתאום, הפרקט נפגע, הצבע דהה- כל אלו הם למעשה תרחישים שקשורים בהיווצרות של לחות גבוהה במבנה או לחילופין כמות של מים כלואים בקיר עצמו. אם כן, זו בעיה אחת, מאידך, הבעיה העמוקה יותר היא כיצד מאתרים את מיקוד הבעיה? החדשות הטובות הן כי באמצעות שירות מקצועי של איתור רטיבות, ניתן לטפל בבעיית נזקי המים והרטיבות בקלות ויעילות. אז מאיפה הבעיה מתחילה? איך מגיעים למסקנה כי משהו לא כשורה? כל ההשלכות, והמתקלים שמובילים לדבר אחד – בעיית רטיבות קשה במבנה שלכם.

כשהרטיבות הצנרת או מי הגשם פוגעים בכל חלקי המבנה

כמו בכל דבר, גם לרטיבות שאיננה מטופלת יש השלכות וזה לא קשור רק בנזק למבנה אלא הרבה מעבר לכך. בתחילה, זה נזק הגורם להתנפחות, עובש וכן לחות נקודתית, אבל אחר כך, כשזה מתפשט הלאה, זה כבר סיפור אחר לגמרי. במצב שכזה, כאשר הנזק הופך מממוקד לנזק מופשט יותר, אז נפגע גם ערך הדירה. עומדים לפני מכירה? תשכחו מזה, כל עוד יש לכם בעיית רטיבות בין אם נקודתית או מופשטת- אף אחד לא באמת יספק לכם את התשואה הראויה. אז מה כדאי לעשות? לצמצם את הנזק עד כמה שאפשר ולטפל במהרה במים הכלואים, ככל שתטפלו בזה יותר מהר, כך הנזק יקטן וכך גם העלות. בנזקי מים כמו בנזקי צנרת ומי גשם, כשזה מחלחל אליכם, זה דבר אחד, מאידך, כשזה פוגע גם בשכנים שלכם, זה כבר סיפור אחר לגמרי. במקרה הזה, האחריות הופכת רחבת היקף ועכשיו, אתם צריכים לתת דין וחשבון גם לנזק שנגרם לשכנים. הדבר האחרון שהוא למעשה הראשון עוסק בנזק בריאותי קשה-  הרטיבות מביאה את העובש, קורוזיה, והם מביאים לא פעם את החיידקים, פטריות וכל מיני נזקים המשבשים את איכות האוויר. בכדי שלא תחשפו את עצמכם ואת יקיריכם לאלרגיות וזיהומים מיותרים, אתם מחויבים לעשות עם זה משהו ולא לדחות יותר את הבעיה.

הקשר בין עובש לבין נזילות בקיר

עובש נוצר בתוך הבית ומקורו בתנאי לחות גבוהים ביותר. ההשלכות של עובש, עלולות לגרום ללא מעט מחלות וזאת הסיבה כי החוק אינו מתיר אחוזי לחות העולים על 6 אחוז במבנה רגיל. כאמור, דבר מוביל לדבר, עובש נוצר בכל מיני מקומות, אבל לרוב, ניתן למצוא אותו בתקרה, בקירות, מרצפות ואפילו ריהוט. רטיבות ברצפה נגרמת מנזקי צנרת אך לא רק, היא נגרמת גם מחדירות מי גשמים ובין היתר במצבים של חוסר אוורור. חיידקים, פטריות, כל אלו יכולים להתפשט ולגרום לא רק לריחות רעים אלא להוות סכנה חד משמעית לבריאות. הפרש הטמפרטורה בקירות (קור גדול יותר) ובפרט בימים קרים, הוא זה העלול בסופו של דבר לגרום לטיפות הזעירות שיהפכו במהרה למרקם נקודתי שחור או ירוק. בכדי לאתר את העובש, כמו איתור הרטיבות ,גם כאן, יידרש סריקה תרמית בכדי למגר את הבעיה ולשלוח את הדגימות למעבדה. גם כאן, יידרש לבדוק רמת לחות וכך לאתר את מוקדי העובש במבנה. כמו כל רטיבות אחרת, ההשלכות האלו הן חלק בלתי נפרד מהסכנות העורבות במקום האמור להיות הבטוח ביותר- הסביבה הטבעית שלכם.

איך מאתרים עובש בקירות?

כפי שצוין, קודם כל מזהים את נקודות העובש במבנה באמצעות איתור לחות בקירות. כאמור, איתור מקורות הקור והלחות מעבר לטמפרטורה המותרת. לאחר מכן, נלקחות דגימות למעבדה ורק לאחר הפקת הדוח, עוברים לשלב הביצוע. כאשר הדוח עומד לפניכם, אפשר לדעת כיצד לייבש את החול ואת השומשום מתחת לריצוף באמצעות מכשירי ייבוש ייעודיים. השלבים הבאים קשורים בטיהור מכני או כימי של האוויר וכך גם במשטחים, קירות או מרצפות שכבר נפגעו מהמצב החדש.

מה צריך לעשות כאשר מתגלה רטיבות בקיר?

בכדי למפות את אזורי הרטיבות, חשוב לבצע בדיקה ממוקדת – כאמור בדיקה מעבדתית לכל דבר. חשיבות בדיקה זו קשורה בעיקר בצורך לקבוע אחוזי לחות הן בקירות והן במצע עצמו- זה שהמצוי מתחת לאריחי השיש, הפרקט שיש לכם בבית ואפילו הקרמיקה במטבח. הרעיון של בדיקה זו הינו רעיון שבסופו יהיה ניתן להשיג רמת דיוק גבוהה – בדיקה איכותית שבסופה יהיה ניתן להסתמך עליה מול כל ערכאה משפטית- אם יהיה צורך לעמוד מול אחת כזו. שלבי הבדיקה נעשים באמצעות קידוח ממוקד, חורים בודדים באריחים שתרצו לבדוק. כאשר מדברים על בדיקה שכזו, זה לעיתים מדבר נקודתית על אזורים כמו מכונת כביסה או אפילו מדיח כלים. לרוב מדברים על נקודות נסתרות שבהן ייתכן מאוד ויתגלו נקודות של נוזלים כלואים. הדגימות הנלקחות הן לרוב מהחול עצמו או ממצע המילוי המצוי מתחת לריצוף. לאחר מכן, מוסרים את הדגימות למעבדה מוסמכת על מנת שזו תספק תוצאת בדיקת לחות מדויקת. חשוב לציין, על פי תו התקן הישראלי, אחוזי הלחות המותרים אמורים שלא לעבור את 6 האחוזים. כפי שהבנתם, תוצאות בדיקת הלחות מאפשרות בסופו שלד בר לקבוע היכן עומדת רמת הסיכון/ המתקלים ואיך לטפל בזה בצמידות לדוח מסכם הקביל אף הוא בכל ערכאה משפטית אחרת.

לנצח את הרטיבות באמצעות חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת

הרעיון של מניעת התפתחות העובש, ידרוש מכם למגר את נקודת ההתחלה של הרטיבות.  במקרה הזה, מעורבים לא מעט אנשי מקצוע אשר בתהליך יסודי ומכשור מתקדם, יכולים לסייע ולאתר את הבעיה על הצד הטוב ביותר. לקיחת דגימות הלחות עוברות אל המעבדה ועל פי התוצאות הסופיות יודעים כיצד לטפל בבעיה ולייבש את הרטיבות שנוצרה מתחת לריצוף עצמו. בכדי למגר את הרטיבות ואת כל תחלואותיה, נדרש כפי שהבנתם, לקדוח חורים נקודתיים, לשאוב באמצעות משאבות עוצמתיות את הנוזלים הכלואים וליבש עם מפוחי אוויר מיוחדים. שלא כמו בעבר, נוכח הטכנולוגיה המתקדמת, לא רק שניתן לעלות על הבעיה ולצמצם את הנזק, אלא לעשות את הכול מבלי לפלוש ולשבור קירות על הדרך.

כשחשבון המים גדל, הקירות מאבדים את צבעם, הריחות בבית אינם ריחות סטנדרטיים והעובש מצוי בכל נקודה ונקודה, יש בהחלט סיבה לדאגה. בשלב הזה, לפני שהבעיה תתפשט לכל שאר חלקי הבית – חשוב ביותר לעשות משהו בנידון. שיקום נזקי מים, שיקום מבנה שיש בו לחות מעל למותר בחוק, חול רטוב, מים כלואים וכך גם בדיקת אחוזי לחות. כל אלו הם למעשה שירותים שהינכם מחויבים לקחת על עצמכם ולבדוק לפני שהעלות המזערית תהפוך לנזק גדול ביותר. לצד אבחון הרטיבות והלחות, אבחון העובש הינו מעל לכול וכך גם איתור כל שאר הבעיות אם יש כאלו בצידו השני של המבנה – השכנים והדיירים הסמוכים. רוצים להעלות את תשואת הדירה שלכם? חוששים שלא תצליחו להעמיד את הבית למכירה? אולי יש לכם בהחלט על מה.  על פי חוק וגם למען רמת החיים שלכם, הנכם מחויבים לעשות הכול בכדי לטפל בבעיית הנזילות כאן ועכשיו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות