בדיקת מצע קרקע

בדיקת מצע קרקע

אם יש לכם הצפה כלשהי בביתכם בשל פיצוץ באחד מהצינורות הגלויים או הסמויים, הרי שהדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למצוא מאת המקור לנזילה או לפיצוץ ולטפל בו. בלתי ניתן להתחיל בתהליך הייבוש של הבית מההצפה או בתהליך שאיבת המים, בטרם מגלים את המקור לפיצוץ ומטפלים במקור הפיצוץ באופן הרמטי ויסודי שכן, שאיבת המים תהיה עבודה מיותרת כל עוד הבעיה לא אותרה ותוקנה. לאחר שמזמינים את אנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך איתור מוקד הפיצוץ או הנזילה שגרמה לרטיבות או הצפה בביתכם ולאחר שאלו מזהים את מקור הבעיה באופן מהיר ויעיל ובאמצעות הכלים הטכנולוגיים הטובים ביותר הקיימים כיום לצורך זה, תוכלו להתחיל במלאכת שאיבת המים מביתכם. לאחר שתשאבו את המים מביתכם ותייבשו אותו באופן האידאלי, זה הזמן לדאוג לנזקים הסמויים מן העין שמרבית הסיכויים שהתרחשו בשל אותה הצפה בביתכם.

נזקים סמויים לאחר הצפה בבית

אחד מהנזקים החמורים ביותר שיכולים להתחולל לאחר הצפה שהתרחשה בבית גובל בחדירת מים למצע הקרקע שמתחת למשטח. כלומר, המים אשר זרמו בביתכם בשל פיצוץ או נזילה כלשהי, סביר להניח שחלחלו תחת הרצפות והרטיבו את המצע המצוי תחת אותן הרצפות. גם במידה ויש בביתכם פרקט ולא רצפות, הרי שסביר מאוד להניח שמים יצליחו לחלחל דרכו אל פנים המצע. חדירת מים מעין זו, גורמת לרטיבות כלואה במצע הקרקע אשר לרוב יהיה עשוי מחול או משומשום. רטיבות כלואה במצע הקרקע עלולה לגרום לנזקים רבים כגון: רטיבות שתעלה אל קירות הבית ואל התקרה שבבית, ריח לא טוב בבית, עובש, טחב ועוד. מעבר לנזק הפיזי למבנה אשר בכוחם של מים כלואים במצע קרקע להסב, הרי שהעובש, הטחב והריח הלא הטוב שהם יוצרים, הופכים את הבית למקום שלא נעים ולא בריא לחיות בו. טחב ועובש בבית עלולים ליצור בקטריות וחיידקים באזור ולגרום לבעיות בריאותיות שונות לכל דיירי הבית, בעיות במערכת הנשימה, אלרגיה ועוד. אם התחוללה הצפה כלשהי בביתכם או נזילה משמעותית, לאחר שטיפלתם בבעיה וייבשתם את הרובד החיצוני של המים, כדאי מאוד שתקראו לאנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך בדיקת מצע הקרקע שבביתכם. בדיקה זו תגלה האם ישנה רטיבות כלואה במצע הקרקע שיש לטפל בה באופן מידי או שאין רטיבות כלואה במצב זה.

בדיקת מצע קרקע- במה מדובר

אז מהי בעצם אותה בדיקת מצע קרקע? כאמור, כיום מתחת לכל רצפות מצויה שכבה של חול או שומשום. שכבה זו היא בעלת אחוזי לחות מסוימים, אשר אינם מהווים סכנה כלשהי למבנה או לבריאות. אולם, כאשר בעקבות הצפה או נזילה בבית, אחוזי הלחות בקרקע זו גבוהים מהמותר, הרי שמדובר במצב שבו יש צורך לבצע ייבוש איכותי ומהיר למצע הקרקע, על מנת שהוא לא יסב את הנזקים הפיזיים למבנה והנזקים הבריאותיים שהוזכרו לעיל לדיירי הבית. בדיקת מצע קרקע היא בדיקה שתפקידה ומטרתה לבדוק, מהו אחוז הלחות המצוי בחול או בשומשום המהווים את מצע הקרקע תחת המרצפות או הפרקט שבביתכם. כיצד מתבצעת הבדיקה? אנשי המקצוע אשר מגיעים לצורך עריכת הבדיקה יקדחו מספר חורים במקומות נסתרים ברצפות. מדוע דווקא במקומות נסתרים? על מנת שהחורים הללו לא יהוו פגיעה במראה הדקורטיבי של הבית ולא יפגמו באסתטיות. לאחר שיבוצעו אותם קידוחים, אנשי המקצוע ייטלו דגימה ממצע הקרקע אשר עשוי מחול או משומשום ויבדקו את הדגימה הזו באופן מקצועי, מדויק ואיכותי במעבדה מיוחדת. תוצאות המעבדה הן לרוב תוצאות אמינות ומדויקות והן מצביעות על העדרם או הימצאותם של מים כלואים במצע הקרקע. במידה ואחוזי הלחות המתגלים בדגימה שנלקחה הינם אחוזים גבוהים מהמותר, הרי שניתן להסיק מכך שישנם מים כלואים במצע הקרקע ועל כן, יש צורך לטפל בכך באופן מידי ומקצועי, בטרם אותם מים כלואים יפגעו בדיירי הבית ובמבנה עצמו.

בדיקת מצע קרקע מסוג שומשום ובדיקת מצע מסוג חול- האם יש הבדל בבדיקה?

חשוב מאוד לדעת ראשית כל, שגם אם מדובר במצע חול וגם אם מדובר במצע חצץ דק אשר קרוי גם מצע שומשום, הרי כאשר הם סופגים אליהם רטיבות, הם יגרמו לאותו הנזק בדיוק. הנזקים כאמור הכרוכים במצע שומשום רטוב או במצע חול רטוב הם: נזקים לריצוף, הרס מוחלט של פרקט במידה והוא מחליף את הרצפות, התקלפות טיח וצבע, כתמי מלח, עובש, פטריות, ירוקת ועוד. ההבדל בבדיקה המתבצעת לצורך זיהוי רטיבות כלואה במצע חול, לבין בדיקה המתבצעת לצורך זיהוי רטיבות כלואה במצע שומשום, הוא באורך הקידוחים הנדרשים לצורך הוצאת הדגימה. כל אחד מסוגי מצעי הקרקע הללו, ידרוש קידוח שונה על מנת להפיק את הדגימה הרלוונטית בכמותה ובאיכותה, שתאפשר למדוד באופן מקצועי ומדויק האם קיימים מים כלואים תחת המרצפות או הפרקט. כמובן שחשוב מאוד לבחור לצורך בדיקה זו באנשי מקצוע אשר יודעים איזה סוגי קידוחים מתאימים לכל אחד מסוגי מצעי הקרקע הללו, על מנת שהבדיקה תעניק תוצאות מהימנות.

ייבוש מצע קרקע

במידה והבדיקה מגלה כי אחוזי הלחות בדגימה שניטלה ממצע הקרקע הינם גבוהים מהמותר, ניתן להסיק מכך שישנה רטיבות כלואה תחת המרצפות או הפרקט. מיד כאשר מגלים כי אכן ישנה רטיבות מעין זו, כדאי לטפל בדבר. זכרו שככל שתטפלו ברטיבות הכלואה באופן מהיר יותר, כך תמנעו את הנזקים הבריאותיים הצפויים בשל רטיבות זו וכמובן את הנזקים למבנה. בעוד שבעבר לצורך ייבוש מצע הקרקע המצוי תחת המרצפות או הפרקט, היה צורך להסיר את כלל המרצפות המצויות באזור כזה או אחר, הרי שכיום באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, כבר אין צורך להסיר את כל המרצפות לצורך ייבוש מצע קרקע המכיל בו רטיבות כלואה. כיום באמצעות מערכות ייבוש ואידוי איכותיות וחזקות, ניתן לבצע מספר קידוחים במרצפות, במקום הרלוונטי לצורך שימוש במכשירים הללו. לאחר הקידוח אשר יאפשר את הכנסת המכונות הרלוונטיות לצורך ייבוש מהיר על ידי אידוי וחום, כל שנותר לעשות זה פשוט להשתמש במכשירים הטכנולוגיים המתקדמים בצורה הטובה ביותר ולייבש את מצע הקרקע המכיל בו מים כלואים כפי שצריך.

כיצד תבחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך ייבוש רטיבות כלואה

על מנת לייבש רטיבות כלואה במצע קרקע מכל סוג שהוא, יש צורך כאמור ראשית כל לבצע בדיקת מצע קרקע. על מנת לבצע בדיקת מצע קרקע באופן המדויק ביותר שיכול להיות, מבלי לפגוע בכל הריצוף בבית, חשוב מאוד לבחור באנשי מקצוע מקצועיים מאוד בתחום זה, בעלי ותק וניסיון. רק אנשי מקצוע מעין אלה ידעו כיצד ליטול דגימה באמצעות הקידוחים המתאימים לסוג מצע הקרקע המצוי מתחת לרצפות, לשלוח את הבדיקה למעבדה שמבצעת בדיקות מהירות אודות אחוזי לחות בדגימות מצע קרקע מכל סוג ולהסיק את המסקנות הנדרשות אודות רטיבות כלואה במצע קרקע, בשל בדיקת המעבדה. כמו כן, חשוב לוודא בטרם בוחרים באנשי מקצוע שיש בידם את היכולת לבצע ייבוש למצע קרקע מכל סוג באמצעות כלים טכנולוגיים משוכללים המאפשרים לבצע את הליך הייבוש באופן קל, מהיר, יעיל ונוח. אל תתפתו לבחור באנשי מקצוע לא מספיק מנוסים עבור בדיקת מצע קרקע וייבוש רטיבות במצע זה שכן, מדובר בפעולות שחייבות להתבצע בצורה מקצועית.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות