בדיקת לחות לתשתית עץ (עץ גלריה)

טוב להיות בקשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בדיקת לחות לתשתית עץ ( עץ גלריה)

לחות תחת המרצפות עלולה להיווצר בשל צינור המצוי באחד הקירות או במרצפות שיש בו נזילה או בשל הצפה שהתחוללה במבנה ובגינה היו לא מעט מים במקום בטרם הם נשאבו או יובשו. על אף שלחות תחת המרצפות היא דבר שיש לטפל בו באופן מידי על מנת שהיא לא תסב נזקים למבנה עצמו ונזקים לבריאותם של השוהים במבנה, הרי שבטרם מבצעים בדיקת לחות למצע הקרקע המצוי תחת המרצפות או תחת הפרקט, יש צורך לאתר את מקור הלחות ולטפל בו באופן יסודי. איתור נזילות או פיצוץ כלשהו בצינור מתבצע כיום באמצעות אמצעים מיוחדים כגון: מצלמה טרמית. אמצעים אלו מאפשרים מצד אחד את גילוי מקור הנזילה על מנת לטפל בה ומצד שני, חוסכים את עגמות הנפש לאדם המתגורר במבנה הכרוכה בשבירת קירות או רצפות לצורך איתור מקור הנזילה.

טיפול בהצטברות של מים תחת מרצפות או פרקט

אז לאחר שבחרתם באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום איתור נזילות והם איתרו מקור הנזילה בביתכם או בכל מבנה אחר, זה הזמן כמובן לייבש את המים שנוצרו בשל ההצפה ברובד החיצוני של הבית. לאחר שאיבת המים וייבוש המרצפות ברובד החיצוני שלהן, הגיע הזמן לבדוק האם קיימת הצטברות של מים או רטיבות כלואה תחת המרצפות. רטיבות כלואה תחת המרצפות או הפרקט היא דבר אשר עלול לנזקים רבים, הן למבנה עצמו והן לבריאותם של השוהים במבנה. כיצד? המים הכלואים בתוך המרצפות עלולים לחדור אט אט לתוך הקירות הסמוכים ולגרום לרטיבות בקיר, לפורר את הטיח, לפגום בצבע הקיר וליצור טחב, עובש וריח לא טוב. חשוב מאוד לזכור שטחב ועובש הם הרבה מעבר למפגע אסתטי ודקורטיבי בלבד. טחב ועובש אשר נוצרים בשל רטיבות בקירות או בתקרה, עלולים לפגוע בבריאותו של אדם ששוהה במבנה זה. מחלות נשימה חמורות ואלרגיות הם רק חלק מהדברים שיכולים להתחולל אצל אדם המצוי במבנה המכיל תחת המרצפות מים כלואים. אז מה עושים? ראשית כל, מבצעים בדיקת לחות למצע הקרקע בהתאם לסוגו ומגלים האם אכן יש מים כלואים תחת המרצפות. לאחר בדיקה זו, פועלים בהתאם לתוצאות.

נזקי מים במבנה מעץ

כאשר מדובר על מבנה אשר התשתית שלו היא עץ, שהתחוללה בו רטיבות כלשהי בשל נזילה או הצפה, הרי שיש צורך לטפל בדבר באופן מידי. עץ סופג מהר מאוד מים ולכן גם הלחות שמצטברת בו היא מאוד גבוהה. לחות מאוד גבוהה בעץ, גורמת לעץ להתנפח, להתעוות ולשנות את הצורה שלו. כמו כן, העץ יכול להירקב אם לא מטפלים ברטיבות באופן מידי. כאשר מדובר על ייבוש של תשתית עץ, יש צורך לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, מכיוון שמדובר בעבודה מורכבת ויסודית שצריכה להתבצע באופן מדויק. אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום באופן מקצועי ומנוסה, יבדקו את הלחות בתשתית העץ באמצעות בדיקת מעבדה מיוחדת שמטרתה היא לבדוק האם הלחות שיש בעץ מעידה על רטיבות שדורשת ייבוש. לאחר ביצוע בדיקת תשתית עץ אשר גילתה כי מדובר על עץ שדורש ייבוש, יתבצע תהליך הייבוש של העץ באמצעות יבשנים מיוחדים לעץ. מכיוון שכאשר עץ נרטב הוא מתרופף, יתכן מאוד שלאחר תהליך הייבוש הוא ידרוש תהליך חיזוק בתשתית.

כיצד ניתן לזהות רטיבות תת רצפתית

לא פעם כאמור יש צורך להזמין אנשי מקצוע לצורך בדיקת לחות למצע התת רצפתי וזאת על מנת לבחון האם קיימת נזילה כלשהי אשר גרמה לרטיבות כזו. מכיוון שישנן לא מעט נזילות סמויות מהעין, הרי שלא פעם עד שמתחוללים נזקים במבנה כתוצאה מרטיבות תת רצפתי לא יודעים באמת האם יש רטיבות או לא. אולם, ישנם כמה סימנים אשר יכולים להעיד על נזילה סמויה שבגינה נגרמת רטיבות תת רצפתי, כבר בשלבים הראשונים אשר מתחוללת נזילה זו. כך לדוגמא: אם מד המים שלכם רץ ללא סיבה, זהו בהחלט יכול להיות סימן אשר מעיד על נזילה סמויה שעלולה לגרום לרטיבות תת רצפתית. כמו כן, אם קיבלתם חשבון מים גבוה מהרגיל או הודעה כלשהי מתאגיד המים המורה לכם על צריכת מים חריגה, הרי שיתכן שיש לכם נזילה סמויה. כמו כן, אם אתם שמים לב לכתמי רטיבות על הרצפה שלכם או אם ישנה נזילה לבית השכן שלכם שהוא אינו מוצא את מקורה בביתו, יתכן מאוד שמדובר בנזילה סמויה מן העין.

ייבוש תת רצפתי- כיצד?

בעבר, לאחר שגילו שישנה רטיבות תת רצפתי בהתאם לבדיקת לחות שהתבצעה במצע הקרקע, היו מייבשים את הרטיבות הזו בדרך כלל באמצעות פתיחת המרצפות כולן תוך כדי שממתינים שהמים יתייבשו בתהליך אידוי טבעי או החלפת כל המצע המצוי תחת המרצפות במצע חדש. גם כאשר היה מדובר בעץ גלריה, הרי שהיה צורך לא פעם להחליף את כולו על מנת שלא יתפתחו בו נזקי רטיבות. תהליך החלפת הריצוף כולו ותהליך החלפת מצע הקרקע המצוי תחתיו, גרמו לאי סדר רב בבית שדרש מדיירי הבית למצוא מקום אחר להתגורר בו עד תום התהליך. אולם, מעבר לכך, הדבר היה כרוך בהשקעה כלכלית משמעותית מאוד. לכן כיום, אין דבר טוב יותר מהאלטרנטיבה המוצעת לשיטה הישנה בתחום ייבוש מצע תת קרקעי. באמצעות מכשירים טכנולוגיים מתקדמים ניתן לייבש כל מצע תת רצפתי בצורה הקלה והנוחה ביותר, מבלי שהדבר יהיה כרוך באי סדר ואנדרלמוסיה בבית שתדרוש מדיירי הבית לחפש מקום מגורים אחר להתגורר בו ובלי שהדבר יהיה כרוך באותה השקעה כלכלית הנדרשת לצורך החלפת מצע תת רצפתי ורצפות בשל רטיבותם. באמצעות משאבות וואקום מיוחדות, ניתן לשאוב את הלחות מהמצע התת רצפתי באופן איכותי, יעיל ומהיר. את צינורות המשאבה מחדירים מתחת לריצוף באמצעות קידוחים בודדים ונקודתיים.

בדיקת לחות וייבוש תשתית עץ- כיצד תבחרו את הטובים ביותר בתחום

בדיקת ייבוש לעץ היא בדיקה מיוחדת, אשר חייבת להתבצע באופן מהיר ובצורה מדויקת, על מנת שלאחר קבלת התוצאות יהיה ניתן לפעול באופן מהיר ולמזער נזקים עד כמה שניתן. תשתית עץ בעלת רטיבות היא דבר שיש לטפל בו באופן מידי על מנת שהנזקים לא יהיו בלתי הפיכים. לכן, יש לבחור באנשי מקצוע אשר יודעים כיצד לבצע את בדיקת הלחות בתשתית עץ בצורה מדויקת, באמצעות המכשירים העומדים על הפרק לצורך ביצוע בדיקה זו. כמו כן, אנשי מקצוע מעין אלה צריכים לדעת כיצד לקרוא את התוצאות הבדיקה ולהסיק את המסקנות הנדרשות בשל תוצאות בדיקה זו. בנוסף לכך, אנשי המקצוע הנבחרים צריכים לדעת כיצד לייבש תשתית עץ בצורה המתאימה והטובה ביותר ובאמצעות הכלים המתקדמים ביותר עבור צורך זה. ניתן לקבל היום מידע אודות אנשי מקצוע כאלה ואחרים אשר עוסקים בתחום בדיקות לחות תשתית עץ וכן, בייבוש לחוץ בתשתית עץ. כמו כן, ניתן וכדאי לקבל המלצות מאנשים אשר נעזרו בעבר בשירותיהם של אנשי מקצוע לצורך בדיקת לחות עץ ויכולים להעיד על המקצועיות שלהם. כמובן שבטרם בוחרים באנשי מקצוע נדרשים לצורך ביצוע בדיקה זו, יש צורך לוודא שמדובר באנשי מקצוע אמינים, מנוסים ובעלי ותק בתחום זה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות