איתור נזילות מים

איתור נזילות מים

סיבות לנזילות מים, עשויות להיות רבות כגון: צנרת מים שאינה תקינה, מבנים שינים שלא הוחלפה בהם תשתית של צנרת מים חדשה, חדירה של מי גשם, רטיבות בקירות ועוד. גם כשלי בנייה עשויים להיות גורם מכריע כאשר מתגלות נזילות מים לדוגמא: איטום לקוי, נזק של צנרת מים בדירה בבניין מגורים, כאשר המים חודרים לדירתכם דרך דירת השכן, נזילות בתים פרטיים באזור המרתף, בעיות של מים החודרים מרצפות הבית או הדירה ועוד. הדבר החשוב ביותר, הינו לגלות את נזילת מים בזמן והיום זה הרבה יותר קל  מאשר לפני עשרות שנים שאינסטלאטורים או אנשי איטום, היו חייבים לשבור קירות או רצפות, על מת למצוא את מקום הנזילה.

הבלאי הטבעי של צנרת המים עשוי לגרום לנזילות חמורות, כאשר הן מתחילות כנזילות סמויות ועשויות לגרום לנזק חמור במבנה. רק מומחים בבעיית נזילות מים, ידעו לבצע איתור נזילות מים, כאשר להפתעתכם הרבה, הם עשויים לגלות כי הנזילה נובעת מהחלון כאשר לא היה אטום מכון. שני בעלי מקצוע כמו אינסטלאטור וקבלן איטום מומחה, יכולים לעלות על בעיית נזילת המים, באמצעות ציוד משוכלל הנקרא ציוד תרמי. מדובר על מצלמות. מצלמה טרמית שתספק תמונה ברורה כאשר ניתן יהיה למצוא באמצעותה, ריכוזים של חום וקור, מה שיראה על נזילת מים. המצלמה השנייה, בנויה  מסיבים אופטיים כאשר ניתן יהיה להחדיר בצנרת האינסטלציה ולראות מהיכן מקור הנזילה.

כיצד ניתן לאתר נזילות באמצעות המצלמה התרמית?

באמצעות סריקה בצינור המים החמים ניתן להבחין בנזילה. אם למשל בצינור המים הקרים נכנסו מים חמים ניתן יהיה לחמם את הקו, בכדי לסרוק ולראות אם הנזילה על פי הצילום כאשר המצלמה הטרמית פועלת על טמפרטורה, תספק תמונה ברורה. השאלה הראשונה שעליכם לשאול היא, האם לחברה שאתם פונים על מנת שתאתר נזילות מים בביתכם או בדירתכם, יש את הציוד המתאים, היות וציוד תרמי, מכיל את הכלים המשוכללים ביותר לאיתור הנזילות. ישנם מקרים שבגלל חימום תת רצפתי אשר פועל על מים, הנזילה נובעת בשל צינור פגום, התקנה לקויה של התשתית להתקנת החימום התת רצפתי. החוכמה היא, לאתר כמה שיותר מהר את נזילת המים, לא ר בגלל הנזק למבנה, בעיות בריאות שעשויות להיגרם בשל עובש או לחות מוגברת בבית, כי אם קילוף הטיח ומראה בלתי אסטטי של הנכס, כאשר ההוצאות עם הזמן וההזנחה, תהיינה גבוהות יותר.

למה לפנות לכמה בעלי מקצוע בכדי לאתר את נזילת המים אן אפשר באמצעות חברה אחת לפתור את הבעיה?

ישנם כאלה הפונים גם לאינסטלטור ולאחר מכן, פונים לחברת איטום. היום ניתן בהחלט לקצר את הרך ולפנות לחברה אשר מעסיקה מהנדסי בנין, אשר מתמחים בבדק בית. מהנדסים אלה הוכשרו לגילוי ליקויים שונים והם מצוידים במכשור המשוכלל והעדכני ביותר עבור איתור נזילות. תוכלו בהחלט, להסיר דאגה מלבכם ולחסוך מעצמכם נזק למבנה כגון סדקים בקירות, פטריות, טחב, לחות, ריחות לא נעימים של עובש, חלודה בצנרת המים ועוד. יש לתקן את הליקויים אם באיטום או אם באינסטלציה ללא דיחוי ולקרוא לחברה העוסקת בתחום גילוי נזילות במבנים, כאשר תיקון מקצועי זה, יבטיח לכם  אי החמרה של הליקוי ונזקים נוספים.

חברות אלה, יכולים לבדוק ביסודיות את מקור הנזילה כמו למשל:

  • נזילות מים בחדרי הרחצה כמו כלים סניטריים שאינם מדופנים לפי התקן
  • נזילת מים בדוד, חלודה בידוד בצנרת ועוד
  • נזילות מים בתקרות ובקירות, מה שגרם  לריח רע ולעובש
  • התקנה לא מקצועית של תשתית אינסטלציה
  • נזילות מים במטבח, איטום בלתי מקצועי של השיש לקיר, איכות חומרי הגלם המיועדים לאיטום ועוד.
  • נזילת מים במרזבים, צנרת ביוב

ועוד מקומות שניתן למצוא אותם בקלות, כאשר מהם מקור נזילת המים. יש לדעת, כי זמן הביצוע, הינו המדד המכריע להצלחת התיקון מה שיבטיח אי החמרת הליקוי ונזקים רבים נוספים. חברה מקצועית המתמחה באיתור נזילת מים, תבדוק כל מערכת החשודה בדליפה, אם על פי המיקום שלה, או אם על פי סוג הרטיבות אם למשל מדובר על מים נקיים, מי דלוחין או מי ניקוז, או על פי בדיקות חיצוניות של עכל המערכות. כאשר יש לבדוק אם מקור דליפת המים היא ממערכת ההסקה המרכזית, יש לבצע בדיקה זו, ע"י בדיקת לחץ כאשר בדיקה זו, מראה אם המערכת אכן מאבדת מים. איתור נוסף של נזילת מים יכול להתבצע ע"י נשיפה פשוטה, א הנזילה היא מהמזגן. יש לדעת, כי איתור נזילת מים הנגרמת מהסקה מרכזית יכול להיות מורכב יותר, היות וישנם צינורות  אשר עוברים בין הדירות והקומות  ולכן יש חשיבות מכרעת בבחירת החברה הנכונה, אשר תאתר בעבורכם את הנזילה ותמצא את הפתרון המתאים ביותר.

אתם חושדים בנזילה בבית?- זה לא סוף העולם!

עבור כולנו, בעיית רטיבות עשויה לגרום לתסכול רב, אבל כאי לדעת כי מדובר בחצי מרה, היות ובעידן הטכנולוגי בין ימינו, ישנם שכלולים רבים, כך שבזמן קצר, ניתן יהיה למצוא את בעיית הנזילה ולמצוא לה פתרון יעיל. ייתכן כי תצטרכו אנשי איטום מקצועיים, חברת אינסטלציה אבל חשוב לא לדחות את הבעיה ולטפל בהן מיד. בלאי מואץ של המבנה, כאשר הוא סובל מרטיבות, יכול לסכן אתכם ואף לגרום כי הפתרון המאוחר, יעלה לכם בכסף רב.

ציוד משוכלל נוסף לאיתור נזילות מים מורכבות

ישראל ניחנת בבנייני מגורם גבוהים, במיוחד בערים המרכזיות. על מנת לבדוק נזילת מים מבניין מגורים גבוה, יש לבדוק אם קיימת בעיה בצנרת המים הראשית מהשעון ועד לבניין. רק באמצעות מחשב מיוחד לבדיקת נזילות מים, הנקרא "קורלטור" ניתן יהיה לאתר את מקור הנזילה. מחשב זה, נותן תוצאות מדויקות את הבדיקה באמצעות קורלטור, יש לבצע בכמה שלבים, ראשית יש לדעת באיזו מערכת וחושד בעל המקצוע כי משם נובעת הנזילה. יש לדעת מהו אורך הצנרת, מהקוטר הצנרת ומאילו חומרי גלם היא מיוצרת. יש למצוא שתי נקודות חשופות, אשר ניתן לחבר אליהם את החיישנים.

יש להפעיל את המחשב ולהזין את הנתונים, מה שיאפשר לקבל תשובה מדויקת לגבי מיקום הנזילה. במידה ותנאי השטח אינם מתאימים למחשב משכלל לגילוי נזילות מים כמו הקורלטור, אפשר יהיה לבדוק בשיטה נוספת וניתן לזהות את הנזילה באמצעות גז.  בעל המקצוע המתמחה באיתור נזילות, יחדיר גז שלא מזיק לצנרת באמצעות מכשיר משוכלל, אשר יזהה את הגז ומש בקלות ניתן יהיה לאתר את מקור הנזילה. בכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, כאשר החיסרון בשיטה זו, הוא שיש לסגור את כל המים.

מקור הנזילה עשוי לנבוע מחצר הבית

נזילות מים, עשויות להתרחש גם בחצר.  רק באמצעות מכשור מתקדם, ניתן יהיה לזהות את מקור הנזילה. היתרון בהזמנת חברות המתמחות גם באיתור הנזילה, גם בתיקונה ותיקון נזקי הטיח בבית, מהווים יתרונות נוספים. כדאי כי תתעניינו לגבי חברה מוצלחת ומוכרת ובמיוחד אם קיבלתם עליה המלצות. פנו לכמה חברות העוסקות בתחום של איתור נזילות, מומחי איטום או מהנדסי בניין, אשר בודקים ביסודיות כל מבנה, אם לפני רכישה או לפני קניה, או בשל הרצון לתחזק נכון את נכס שברשותכם.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות