איתור נזילות תת קרקעיות

איתור נזילות תת קרקעיות

לעיתים הפיצוץ בצנרת המים, אינו נובע מהקירות של פנים הבית, כי אם  מנזילה תת קרקעית וניתן היום לאתר את הנזילה באמצעות איתור מדויק של המקום ע"י ציוד משוכלל. איתור ומיפוי תשתיות מסייעם לנו לאתר בדיוק רב את התוואים ועומק צנרת המים הנמצאים בקרקע. בדיקה זו, אינה פוגעת בסביבה ובצנרת או עוד מערכות הנמצאות מתחת לקרקע. העניין הוא שקיימים סוגים רבים של איתור נזילות תת קרקעיות וכל איתור, יש להשתמש בטכנולוגיה המתאימה. אם למשל אנו נהיה  מעוניינים לאתר קן מים ממתכת, אפשר יהיה להשתמש בגלאי מתכות שמתאים לבדיקה ואיתור ספציפיים מסוג זה.

אפשר לאתר מקומות שונים מתחת לקרקע עד לעומק של 10 מ'. ישנה צנרת העשויה מפלסטיק ובמקרים אלה, יש להשתמש במשדר תדר מסוים ובגלאי אשר מכוון לאותו התדר על מנת שניתן יהיה לאתר את הקו. קיים ציוד שאיש המקצוע אשר תפקידו לאתר נזילת מים תת קרקעית הוא ישתמש באוזניות ומכשיר רדאר משוכלל שעל פי רעש נזילת המים, ניתן יהיה לאתר את  הצנרת במדויק.



 ישנן חברות אשר תפקידן הוא לאתר נזילות מים במקומות מורכבים כמו מתחת לפני הקרקע. חברות אלה מעניקות פתרון בשיטת "אל הרס" לאחר שהן איתרו את מוקד הבעיה. היום באמצעות שיטות שונות של טלאי ושרוול, ניתן יהיה לשלוף את צינור המים הפגום ולהחדיר צינור מים חדש וזאת, מבלי לגרום נזקים כי אם חפירה והרס מינימאלי של כמה מרצפות או חפירה קטנה בקרקע של החצר או השטח הפתוח. מערכות אקוסטיות , פועלות באמצעות שמיעה. מערכת זו הינה רגישה, היות והיא פועלת על מיקרופונים. מכשיר זה , נקרא קוללטור .גם באמצעו החדרת גז ידידותי לסביבה, ניתן יהיה למצוא את הצנרת הפגומה כאשר היא נמצאת מתחת לקרקע. הגז פועל יחד עם מכשיר מיוחד, כאשר המכשיר יתריע באמצעות צפצוף, כאשר הגז יעלה כלפי מעלה.

פעולה זו, חייבת באדם מקצועי. מערכת זו, פועלת יחד עם מערכת אקוסטית, כאשר מערכת זו, גם תאשר את מסקנות איש המקצוע שבדק ואישר מהיכן נובעת הנזילה התת קרקעית.  שיטה נוספת היא באמצעות צילומים תת קרקעיים בשימוש עם מצלמת אינפרא אדום. ניתן להחדיר סיבים אופטיים בצנרת, מה שיזהה את הבעיה, כאשר סיסים אלה , מחוברים למחשב הנייד. קיימים יתרונות רבים לשימוש בציוד טכנולוגי מתקדם, אשר פועל לאיתור נזילות תת קרקעיות  ומוצא אותם תוך זמן קצר, מה שלא היה מתאפשר ללא ציוד משוכלל זה.

הסכנות הטמונות בנזילות תת קרקעיות

פגיעה בקווי מים, גורמת לרוב למיעוט בנפגעים, אך כאשר סילון מים בלחץ גבוה פורץ, הוא יכול לגרום להעפת אבנים ואובייקטים נוספים, אשר נמצאים מעל לצנרת המים. כאשר ישנה דליפה מצינור מים הנמצא בקרקע, תהיה סחיפה של חול שתגרום לפגיעה בתשתיות התת קרקעיות בסמוכות, למבנים ועד למצב קיצוני של קריסת המבנים והצפתם ולכן, כאשר עולה החדש לגבי קיומה של נזילה תת קרקעית, יש לבדוק את הנושא לעומק ולהתקשר עם חברה, אשר מתמחה באיתור נזילות תת קרקעיות ומתן פתרון יעיל שיחזיק לטווח הארוך.

גם קווי הביוב שנמצאים בלחץ הידראולי פנימי והכוונה היא אל קווי סניקה, התוצאה של פגיעה בקווים אלה, יכולה להתבטא בפגעה בקווי המים. העניין הוא, שהזרימה בקווי הביוב נעשית באמצעות כוח המשיכה {גרביטציה} ולכן, הסיכון הוא זיהום הסביבה, זיהום מקורות מים תת קרקעיים ומפגע בריאותי. יש לציין, כי תשתיות תת קרקעיות נמצאות באופן נרחב ולכן, נקודת המוצא היא ההנחה שקיימת תשתית זו או אחרת באזור בו קיימת נזילה תת קרקעית, אלא אם כן, יוכח אחרת. כאשר מוצאים את אזור ומקור הנזילה, החוכמה היא תכנון זהיר וקפדני, לפני ביצוע התיקון. כאשר מתגלה הבעיה, יש לחפור בזהירות ובאמצעות שיטות חפירה מוכרות. יש לשים לב מאוד כאשר החפירה מתבצעת ליד מיקום שיש בו קו תת קרקעי. יש לציין , כי כלי עבודה ידניים המשמשים לחפירה עשויים לגרום לתאונות במידה והשימוש בהם אינו נכון. אם משתמשים בכלי עבודה ידניים באופן זהיר במיוחד, ניתן יהיה לחשוף באמצעות כלים אלה,תשתיות לאחר שהמיקום שלהם כבר אובחן, ע"י מכשור מתקדם לאיתור.

שיטות חפירה בטוחות סביב התשתית התת קרקעית

 יש לבצע את עבודת החפירה באופן בטוח, כאשר קיימות שם תשתיות. יש להתייחס לקווים התת קרקעיים כאילו הם פועלים, עד שהם ינותקו  ואז ניתן יהיה לעבוד בבטחה. אם מדובר במקום שיש בו קו חשמל, צנרת גז או כל צנרת אחרת, יש להתקין אמצעים שימנעו מאנשים הנמצאים בקרבת מקום להתקרב, על מנת למנוע פגיעה. האפשרות השנייה היא שבעל הקו, יתקן או שישתמש באמצעי בטיחות, מה שיאפשר התקרבות ואפשרות לעבוד באזור. במידה ובעלי המקצוע המתמחים באיתור נזילות תת קרקעיות ותיקונן. בעלי המקצוע , ישימו לב במיוחד, אם מדובר בצנרת ברזל הנמצאת בסמוך לקווי המים. צנרת פלדה עשויה להיות למים, גז או חומר מסוכן אחר הנמצא בלחץ גבוה ולכן יש לפעול בזהירות רבה.

כאשר מתקנים את התקלה, יש למלא את המקום בזהירות ולהחזיר את המרצפות, הפלטות והכיסוי, בזהירות למקומם. במידה וישנה צנרת המסומנת בפסים או סרטי הדבקה צהובים, מדובר על תשתיות חשמל ויש להחזיר את סרטי הסימון, לאחר תיקון צנרת המים אשר ממנה נבעה הנזילה.  היום, קיימים עזרים טכניים שניתן להחדיר אותם למקומות פנימיים ולתקן את הבעיה בצנרת המים ללא מגע יד אדם. כפי שאתם מבינים, השיטות הישנות של תיקון מערכות צנרת או אינסטלציה, כבר חלפו מן העולם והיום, קיימות שיטות חדשות לדיוק רב של התקלה. מערכות אלה הן מערכות אל הרס ומי שאחראי על הדוק הרב באיתור של נזילה תת קרקעית, הינה המצלמה הייחודית אשר מצלמת צנרת בזווית של 360 מעלות. ניתן יהיה לאתר כל נזילה, סדק בקווי הביוב, שורשים שצמחו בצנרת, בטון או ברזל שתקוע בצנרת המים. כאשר המצלמה מזהה את הפגם בצנרת, ניתן יהיה לחדור בדיוק רב. המצלמה מקליטה את מה שנעשה ומשדרת את הצילום ישירות למחשב

קראו לחברה לאיתור ותיקון נזילות וותיקה ומומלצת

מים הפכו להיות מוצר יקר ויש להיות תמיד עם האצבע על הדופק, ברגע שחשבון המים שלכם גדול מדי, או שאתם חושדים כי קיימת נזילה סמויה, אם בבית או אם מחוצה לו כמו למשל בחצר. אם קיימת אצלכם בעיה של נזילת מים ,בדקתם בפנים הבית ולא מצאה הנזילה, ככל הנראה מדובר בנזילה תת קרקעית. יש להזמין חברה אשר מתמחה בנזילות מסוג זה, כאשר היא מחזיקה בכל סוגי המכשירים המשוכללים והמתקדמים, צוות מיומן והיא בעלת וותק רב. איתור לנזילת מים תת קרקעית יש לבצע ביסודיות רבה  וכן התיקון עצמו חייב להיות מדויק עם כמה שפחות נזק. יש למצוא חברה בעלת המלצות רבות או לחפש אותה באמצעות אתרים ברשת, פורומים וכדומה. ככל שיהיה לכם יותר מידע על החברה, כך תהיו בטוחים כי ביצעתם את הבחירה הנכונה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות