בדיקת לחות לבטון לאחר הצפה

טוב להיות בקשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בדיקת לחות לבטון לאחר הצפה

ישנם מלא מעט מקרים בהם נזילה סמויה או גלויה בבית או פיצוץ של צינור כלשהו, עלולים לגרום להצפה בבית.
על מנת למנוע את המקרים הללו יש צורך לטפל היטב במערכות האינסטלציה שבבית ובאיטום הרצפות, הקירות והגג. חשוב מאוד להשקיע בעיקר באיטום של החדרים הלחים בבית כגון: חדר האמבטיה בבית ועוד.
אם לא הצלחתם למנוע מצב של נזילה או פיצוץ באחד מצינורות הבית והדבר גרם להצפה בבית,
לאחר שתטפלו היטב במוקד הנזילה או הפיצוץ, אל תשכחו שיש צורך לשקם ולייבש את נזקי המים. גם אם באופן חיצוני לאחר ששאבתם את המים מהבית או גרפתם אותם, בהתאם לכמות המים, נראה לכם שהבית נקי לחלוטין מים ולא ניכרים בו נזקים נראים לעין, הרי שחשוב שתדעו שהצפה עלולה לגרום למים לחלחל אל מתחת לריצוף שלכם וליצור בו רטיבות. רטיבות תת רצפתית מהווה דבר אשר יכול להסב נזקים לקירות הבית, לתקרת הבית ובמקרים חמורים יותר אף לרכוש שבבית. מעבר לכך, רטיבות תת רצפתית לא מטופלת עלולה לגרום לנזקים בריאותיים לכל דיירי הבית.

מדוע חשוב לטפל ברטיבות תת רצפתית באופן מהיר

כאמור, חשוב מאוד לטפל ברטיבות תת רצפתית באופן מהיר. מיד לאחר שהייתה הצפה כלשהי של מים בביתכם
מכל סיבה באשר היא וטופלה, יש צורך לבחור באנשי המקצוע הרלוונטיים לצורך תהליך בדיקת לחות בבטון
 ובדיקות לחות נוספת תחת הרצפה שהמטרה שלהן היא לבדוק האם ישנה רטיבות תת רצפתית בלתי סבירה.
במקרה שכזה, יש לפעול באופן מידי על מנת לייבש רטיבות זו. מדוע? הרטיבות אשר נותרת כלואה בקיר או ברצפה,
מזיקה למבנה. לא פעם המים המצטברים תחת הרצפות גורמים להתרופפות חיבורים, להתנפחויות של קירות לריחות רעים בבית, לעובש, לטחב ועוד. עובש וטחב מהווים הרבה יותר ממפגע אסתטי. העובד והטחב עלולים לגרום לבעיות בריאותיות של ממש לדיירי הבית. אלרגיות, קוצר נשימה, בעיות בעור ועוד, הם רק חלק מהדברים שעובש וטחב בבית עלולים לגרום לדיירי הבית. בכדי שהבית לא יהפוך למבנה חולה ובכדי שדיירי הבית לא יהפכו לדיירים חולים, במידה והייתה רטיבות כלשהי בביתכם, לאחר שתיקנתם את מקור הרטיבות, הגיע הזמן לבדוק מה קורה מתחת לרצפות שלכם.

בדיקת לחות לבטון

על מנת למפות את אזורי הרטיבות בשלב הראשון יש צורך לבצע בדיקת מעבדה, שתפקידה לקבוע את אחוזי הלחות במצע המצוי מתחת לאריחים. בדיקה זו חייבת להעניק את התוצאות המדויקות ביותר. כיצד הבדיקה מתבצעת? אנשי המקצוע העוסקים בבדיקה זו יקדחו חורים בין חיבורי האריחים. לרוב החורים הללו יקדמו במקומות סמויים מן העין, כגון: מאחורי רהיט כלשהו וזאת על מנת שלא לפגוע באסתטיות ובדקורטיביות של מראה הבית. יציקת הבטון עשויה ממלט וחול ומכיוון שמדובר בחומרים אשר סופגים לחות, יש ליטול מהם דגימה ולבדוק את הדגימה הזו במעבדה. במעבדה מוסמכת ומקצועית יוכלו לקבוע האם אחוזי הלחות המצויים בדגימת הבטון הם גבוהים יותר מאחוזי הלחות המותרים בבטון. במקרה שבו אחוזי הלחות גבוהים מהמותר, ניתן להסיק מכך שישנה רטיבות תת רצפתית שעלולה לפגוע במבנה, ברכוש ובדיירי המבנה ובהתאם לכך, יש להתחיל בתהליך ייבוש תת רצפתי.

כיצד מייבשים רטיבות תת רצפתית

לאחר שבדיקת הלחות שבבטון קובעת כי ישנה רטיבות תת רצפתית, זה הזמן של אנשי המקצוע לבצע פעולות רלוונטיות לצורך ייבוש תת רצפתי. כיום, באמצעות מכשירים טכנולוגיים משוכללים ומתקדמים ניתן לאתר הן את היקף הרטיבות והן את מיקום הרטיבות במבנה. תהליך הייבוש באותו המקום יתבצע באמצעות מספר שלבים הכוללים בין היתר: קידוח חורים באזור, שימוש במשאבות חזקות ואיכותיות לצורך שאיבת המים הכלואים תחת הרצפות וכן, שימוש ביובשני עיבוי ובמפוחים. כאשר מדובר בייבוש בטון, הרי שיש צורך לבצע זאת גם באמצעות מפזרי חום ומפוחים רדיאליים או אקסיאליים אשר מבצעים את הפעולה בתכנות מראש. לאחר שמתבצעת פעולת הייבוש הרלוונטית, זה הזמן לטהר את האוויר מעובש וחלקיקי אבק וטחב. חשוב מאוד לבחור באנשי מקצוע אשר מבצעים הן את פעולת אבחון הרטיבות, הן את פעולת הייבוש והן את פעולת טיהור האוויר באופן המקצועי ביותר ובאמצעות הכלים הטכנולוגיים האיכותיים ביותר שקיימים כיום לצורך אבחון וטיפול ברטיבות תת רצפתית.

נזקים שיכולים להגרם למבנה כתוצאה מחדירת מי גשמים או נזקי צנרת

חשוב מאוד לזכור שהתעלמות מרטיבות תת רצפתית לא תפתור את הבעיה. אם חדרו מי גשמים לביתכם או שביתכם הוצף בשל פיצוץ כלשהו באחד מהצינורות בבית, גם אם אינכם רואים עדיין את הנזקים שעלולים להיות כרוכים ברטיבות תת רצפתית, דעו לכם, שלעיתים מדובר רק בעניין של זמן. במקום לחכות לראות את הנזקים, כדאי פשוט שתבצעו בדיקת לחות בבטון, שתגלה לכם האם באמת ישנה רטיבות תת רצפתית כתוצאה מאותה ההצפה בביתכם או שמא אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שהמים אינם הפסיקו לחדור תחת הרצפות. לשם כך, יש צורך לבחור במומחים בתחום בדיקות לחות בבטון, מיד לאחר שמתקנים את הסיבה להצפה שבביתכם. אסור לשכוח שרטיבות תת רצפתית לא מטופלת עלולה לגרום לנזק למבנה ולהגיע גם לאזורים שלא נרטבו בהעדר טיפול מתאים. נזק אשר יגרם לדירה יוריד מערכה ככל שתחכו עם הטיפול, מכיוון שהנזק יגדל גם הוא. מלבד זאת, עליכם לדעת שרטיבות תת רצפתית לא מטופלת עלולה לפגוע בשכנים שלכם. רטיבות זו יכולה להתפשט לדירות סמוכות. במידה והרטיבות שלכם תתפרש גם לדירות סמוכות מי שיידרש לשאת בנטל הכלכלי של התיקון והטיפול בבעיה הוא אתם. לכן, כשיש ספק אין ספק. לאחר שהתרחשה הצפה כלשהי בביתכם ולאחר שטיפלתם בגורם להצפה זו, זה הזמן לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך ביצוע בדיקת לחות לבטון והענקת טיפול רלוונטי, מהיר ויעיל לצורך ייבוש תת רצפתי במקרה הצורך.

לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום

חשוב מאוד לזכור שהתעלמות מרטיבות תת רצפתית לא תפתור את הבעיה. אם חדרו מי גשמים לביתכם או שביתכם הוצף בשל פיצוץ כלשהו באחד מהצינורות בבית, גם אם אינכם רואים עדיין את הנזקים שעלולים להיות כרוכים ברטיבות תת רצפתית, דעו לכם, שלעיתים מדובר רק בעניין של זמן. 

במקום לחכות לראות את הנזקים, כדאי פשוט שתבצעו בדיקת לחות בבטון, שתגלה לכם האם באמת ישנה רטיבות תת רצפתית כתוצאה מאותה ההצפה בביתכם או שמא אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שהמים אינם הפסיקו לחדור תחת הרצפות. לשם כך, יש צורך לבחור במומחים בתחום בדיקות לחות בבטון, מיד לאחר שמתקנים את הסיבה להצפה שבביתכם. אסור לשכוח שרטיבות תת רצפתית לא מטופלת עלולה לגרום לנזק למבנה ולהגיע גם לאזורים שלא נרטבו בהעדר טיפול מתאים. נזק אשר יגרם לדירה יוריד מערכה ככל שתחכו עם הטיפול, מכיוון שהנזק יגדל גם הוא. 

מלבד זאת, עליכם לדעת שרטיבות תת רצפתית לא מטופלת עלולה לפגוע בשכנים שלכם. רטיבות זו יכולה להתפשט לדירות סמוכות. במידה והרטיבות שלכם תתפרש גם לדירות סמוכות מי שיידרש לשאת בנטל הכלכלי של התיקון והטיפול בבעיה הוא אתם. לכן, כשיש ספק אין ספק. לאחר שהתרחשה הצפה כלשהי בביתכם ולאחר שטיפלתם בגורם להצפה זו, זה הזמן לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך ביצוע בדיקת לחות לבטון והענקת טיפול רלוונטי, מהיר ויעיל לצורך ייבוש תת רצפתי במקרה הצורך.

בעבר, כאשר היה צורך לבחון רטיבות תת רצפתית לרוב היה צורך להסיר את כלל הרצפות. הדבר היה כרוך בזמן ולא מעט אי סדר שהתחולל בבית בשל בדיקה זו. הסרת המרצפות כולן נדרשה גם אם היה מדובר בבדיקה גרידא. כלומר, גם אם התגלה בבדיקה שאין באמת רטיבות הרי שהמרצפות כבר הוסרו ואנשי המקצוע יצטרכו להחזיר אותן לאחר הבדיקה. כיום, המציאות הטכנולוגית המודרנית מאפשרת ביצוע בדיקת ייבוש בצורה קלה, נוחה ויעילה מבלי להסב נזק למרצפות או למבנה.

 באמצעות כלים טכנולוגיים משוכללים ניתן לבצע הן את תהליך הבדיקה והן את תהליך הייבוש במקרה הצורך מבלי להסיר את הרצפות. לכן, חשוב מאוד לבחור עבור ביצוע בדיקת לחות בבטון ועבור ביצוע תהליך ייבוש תת רצפתי באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. חשוב מאוד לבדוק שמדובר באנשי מקצוע בעלי ניסיון, ותק והמלצות. כמו כן, חשוב מאוד לוודא שאותם אנשי מקצוע עובדים בצורה חדשנית ואפקטיבית באמצעות המכשירים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שיש כיום לצורך ביצוע בדיקות לחות וייבוש רטיבות תת רצפתית.

 ניתן לקבל מידע על החברות השונות ברשת או לקבל המלצות מחברים, מכרים או בני משפחה אשר בחרו בעבר באנשי מקצוע לצורך ביצוע בדיקות לחות ויכולים להעיד על המקצועיות, האיכות, האמינות והיכולות של אנשי המקצוע הללו בתחום.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות