איתור נזילות באמצעות מערכת גז

איתור נזילות בעזרת גז מחליפה שיטות ישנות לבדיקת רטיבות ומהווה אלטרנטיבה יעילה, מדויקת וזמינה.

הבחנתם ברטיבות על הפאנלים או כתמים על הקיר? ייתכן ומדובר בבעיית נזילה שיש לפתור בהקדם. רטיבות יכולה להיווצר כתוצאה מפיצוץ בצינור או הצפה וגם כאשר יש ליקויים במערכת האיטום והבידוד או כשלים מבניים. לעתים, הסימנים יהיו נראים לעין ואז תוכלו לטפל בבעיה באופן מידי, אך במקרים אחרים, הנזילה תהיה סמויה.

נזקי רטיבות

הנזק הראשון של רטיבות יהיה לחשבון המים שלכם. אגב, זה יכול להיות גם סימן נוסף לכך שיש בעיית נזילה סמויה. נזקים אחרים הם פגיעה ברכוש ובציוד, קילוף צבע מהקיר, נזק למערכת החשמל, קורוזיה בצנרת, ריח לוואי שאינו עובר, כתמי עובש ועיוות הרצפות. בטווח הרחוק, בעיות רטיבות יכולות להפוך למפגע תברואתי ולסכן את דיירי הבית. הסיכון הוא כפול: ראשית יש חשש שהמים יחלחלו למערכת החשמל ואז תהיה סכנת דלקה. שנית, הרטיבות יכולה לגרום לקשיי נשימה ולהשפיע לרעה על אנשים מבוגרים, ילדים קטנים ובעלי מערכת חיסונית נמוכה. הרטיבות אינה טובה גם לחיות המחמד, במידה ואתם מגדלים כאלו בבית.

סימנים לרטיבות סמויה

מלבד עלייה בחשבון המים החודשי וכתמי רטיבות, שימו לב האם יש ריח לא נעים כאשר נכנסים לחדר. סימן נוסף יכול להיות שינוי בלחץ המים כאשר אתם פותחים ברזים במטבח או בחדרי הרחצה. עוד סימן נפוץ הוא כאשר המים היוצאים מן הברז הם עכורים ולא צלולים.

רטיבות יכולה להתרחש בעקבות הצפה חד פעמית או הצפות חוזרות ונשנות, אך יש גורמים נוספים וחשוב להיות ערניים. אם אתם מתגוררים בבית ישן או עומדים לקנות דירה יד 2 ומעלה, מומלץ להזמין בדק בית כדי לשלול בעיות אינסטלציה ורטיבות שיכולים לפגוע בערך הנכס ולהשפיע לרעה על איכות חייכם ובריאותכם.

טיפול יעיל מתחיל באיתור מוקדם

ככל שתקדימו לאתר את בעיית הרטיבות, כך ניתן יהיה לטפל בה ביעילות רבה יותר ולמנוע נזקים חמורים. לאחר שהבעיה תתוקן, תצטרכו לבצע הערכה של נזקי המים שנגרמו ולראות מהם הצעדים הבאים. חברות רבות אשר מבצעות בדיקת נזילות ולחות, מציעות גם שירות שיקום מבנים מנזקי מים וכדאי להתייעץ ולראות מה העלות ומה כלול בשירות.

טיפול יעיל בנזקי מים ושיקום המבנה, יחזירו אותו להיות ראוי למגורים וגם יסייעו לכם לשמור על ערך הנכס. ההחלטה אם להמשיך לגור בו או למכור ולעבור למקום אחר, תלויה בכם, אך גם אם החלטתם למכור, תצטרכו לטפל בבעיית הרטיבות.

שיטות לאיתור נזילות

יש מספר שיטות לאיתור נזילות, חלקן מיושנות וחלקן מבוססות על ציוד חדשני. בעבר, כדי לאתר נזילה תת רצפתית או בתוך הקיר, היה צורך להרוס ולבדוק מה קורה בפנים. כיום, ניתן להשתמש במצלמה תרמית, מכשיר אלקטרוני הפועל באמצעות גלי קול או סיבים אופטיים, כדי לאבחן את מצב הנזילה. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, אך כדאי להכיר שיטה נוספת והיא איתור נזילות מים באמצעות מערכת גז.

איתור נזילות בגז

מערכת גז לאיתור נזילות פועלות באמצעות הזרמת גז לצנרת וחיישנים מיוחדים. חיישנים אלו משמשים לאיתור נזילות בצנרת ומערכות אינסטלציה בבית מגורים או במבנה מסחרי, מפעלים ומוסדות. כאשר יש נזילה, החיישן יתריע על דליפת גז ויסמן את מקור הרטיבות.

איתור נזילות מים על ידי גז

הגז בו משתמשים לאיתור נזילות מים הוא למעשה תערובת בין חנקן למימן. תערובת זו אינה מסוכנת, אך יש לדעת כיצד לתפעל את המכשיר בצורה מקצועית ולקרוא את התוצאות. הבדיקה מצריכה מיומנות ולרוב מתבצעת על ידי אינסטלטור מוסמך, שעובר עם המכשיר לאורך הצנרת וקורא את תצוגת החיישן. רמת הדיוק של המכשיר נחשבת לגבוהה והיא חוסכת הרס מיותר וזמן.

היתרונות של איתור נזילות בגז

היתרון המשמעותי ביותר של איתור נזילה בגז, הוא שהמכשיר מאפשר איתור מהיר ומדויק וכך ניתן להתחיל לטפל בבעיה תוך זמן קצר ללא צורך בהרס או שבר. יתרון נוסף הוא שהמכשיר מתאים לביצוע בדיקות גם במערכת צינורות סמויה, כמו מתחת לרצפות או בתור קיר, וגם בצינורות שנמצאים בעומק או במקומות עם בעיית נגישות.

הבדיקה באמצעות גז תחסוך לכם כסף גם בהמשך, מכיוון שחיישני הגז מאפשרים לזהות את מקור הרטיבות בצורה מדויקת וכך ניתן לבצע תיקון מקומי במקום החלפה של כל הצנרת.

כמו כן, הגז בו משתמשים נחשב בטוח לשימוש וגם ידידותי לסביבה.

איתור נזילות באמצעות מערכת גז לעומת מצלמה תרמית

מצלמה תרמית מאפשרת גם כן לזהות רטיבות במהירות וללא צורך בהרס, שבר או עקירת רצפות. אם כן, מהו היתרון של איתור נזילות באמצעות מערכת גז?

התשובה היא כך מצלמה טרמית אינה מתאימה בכל מבנה ולא תמיד היא יכולה לתת תוצאות מדויקות. מכיוון שקריאת הנתונים במצלמה טרמית מושפעת מחום וקור, יש ספק לגבי יעילות המכשיר בצינורות קרים. כמו כן, הקריאה אינה אפשרית או מדויקת כאשר הרטיבות נמצאת בעומק או תחת בטון.

לעומת זאת, חיישני הגז מאפשרים לאתר נזילות גם בצינורות קרים, גם בעומק ומתחת לבטון ואף בקירות גבס.

איתור נזילות בגז מחיר השירות

ביקור של אינסטלטור מומחה וביצוע בדיקת איתור נזילות בגז, יכול לעלות כ-1000 ₪ ויותר. המחיר תלוי ברמה המקצועית של האינסטלטור, גודל שטח הבדיקה ומצב הרטיבות. ייתכנו הבדלים גם בין אזורים שונים בארץ.

בשל המחיר הגבוה, אין טעם להתעקש על איתור נזילות באמצעות מערכת גז בכל מקרה של רטיבות. לעתים, בדיקה פשוטה באמצעים אחרים תוכל לתת מענה זהה בעלות נמוכה. לכן, ודאו שאתם מזמינים איש מקצוע אמין ובעל ניסיון רב בתחום והמלצות. כשהוא יגיע אליכם לביקור בבית ויבדוק את מצב הרטיבות, תוכלו להתייעץ עמו ולשאול האם יש שיטה אחרת לאיתור רטיבות או שבמקרה שלכם הוא ממליץ על שימוש בחיישני גז.

איש מקצוע אמין וישר, לא ימהר להציע לכם את הפתרון המורכב והיקר ביותר, אלא את השיטה הטובה ביותר לפתרון בעיית הרטיבות הספציפית שאותרה. כמו כן, ודאו שאתם מקבלים אחריות לעבודה כדי שלא תיתקלו בסימני רטיבות נוספים תוך זמן קצר, בעקבות עבודה חובבנית או רשלנית.

מה עושים לאחר איתור רטיבות בגז?

אם אותרה רטיבות, צריך להחליט מהם הצעדים הבאים. במקרים מסוימים יהיה צורך בייבוש רטיבות ובמקרים אחרים הייבוש אינו מספיק ויהיה צורך גם בשיקום נזקי מים ותיקוני אינסטלציה.

עם איתור הרטיבות, תוכלו לשקול את האפשרויות העומדות בפניכם. אם הנכס בבעלותכם, בדקו האם יש עדיין אחריות קבלן על הבית ומה היא כוללת. אפשרות נוספת היא לפנות לחברת הביטוח בה אתם מבוטחים ולברר לגבי השתתפות או מימון עלויות התיקון. אם אתם מתכננים לפתוח בתביעה בעקבות איתור הרטיבות ונזקיה, חכו עם התיקון עד להזמנת שמאי מקצועי שיוכל להעריך את הנזקים ולהוציא לכם דוח מסכם שיהיה קביל מבחינה משפטית.

גם כאשר מדובר בנזילה קטנה ונקודתית, חשוב לטפל בה במהירות, לפני שהרטיבות תתפשט ותגרום לנזקים חמורים. באמצעות איתור נזילות בגז, ניתן לבצע איתור מהיר ומדויק של מקור הרטיבות ולהתחיל לטפל בבעיה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות