איתור נזילות בחצרות

איתור נזילות בחצרות​

רבים מחפשים בעיות נזילה שונות כאשר הם אינם מחפשים בחצר ביתם. במקרים אלה, יש לפנות לחברות אשר מתמחות בנושא איתור נזילות בחצרות, כאשר החברה עושה שימוש בציוד משוכלל, בשביל איתור נזילות תת קרקעיות. אם החשד הוא לנזילת מים בחצר או בגינה, פעול היא שונה מאיתור של נזילות בפנים הבית. ישנו סיכון של בזבוז מים בגינה שקשה לאתר אותה היות ולא קיימים סימנים בגינה, אך מצד שני חשבון המים הופך למנופח יותר ומשם נובע החשד ללקוחות שמעוניינים לבצע את איתור הנזילה אם בפנים ואם מחוץ לביתם.

נזילות שמקורן בחצר הבית, עשויות להימשך לתקופה ארוכה עד שהיא מתגלה, במיוחד אם הנזילה היא סמויה וקשה יותר לאיתור. הסיכון אינו מסתיים בכך שמדובר על סכומי כסף שיש להוציא בגין התיקון, כי אם על ההרס שעשוי להיגרם בגינה אם מדובר במקום שקשה לאתר את הנזילה עצמה. אם יש לכם דשא בגינה, עודף מים עשוי להרוס את הדשא כליל, אבל אם מדובר על נזילה הקיימת תחת ליציקה של בטון, עלות התיקון רק גדלה משמעותית.

נזילות בחצר קשות יותר לאיתור

גם נזילות הקיימות בתוך הבית, לעיתים לא קל לאתר אותן, כך שעל אחת וכמה כאשר מדובר על איתור נזילות בחצרות. אם דוד השמש הינו ישן, קיימים כשלי איטום בדוד ובאזור הברגים. המים מן הדוד נוזלים בחצר ואז מגלים שהאדמה רטובה, ואין אנו יודעים מהיכן הנזילה ולבטח נחשוב שהמקור האחרון לנזילה , למעשה נובע מדוד השמש שהתקלקל או התיישן. במידה ויש לכם חצר פרטית, יש לבדוק היטב את מערכת ההשקיה היות ולעיתים נזילה סמויה מהצינור של הטפטפת כאשר הקוטר של הטפטפת קטן, קיימת נזילה איטית. יש לבדוק, אם הרטיבות היא מהאדמה בשעות שמחשב ההשקיה אינו פועל או מכוון למצב של השקיה.

מערכות הביוב נמצאות בחצר ולכן, קיימת אפשרות כי הנזילה נובעת מנזק במערכת הביוב, סתימה, שטרשים שחדרו לצנרת וגורמים לנזילה בחצר.. יש למנוע משתילה של צמחיי פראית באזור מערכת הביוב כמו עצים בעייתיים שעשויים לגרום לנזקים במערכת הצינורות בביוב. גם בעת העבודה בגינה, כלי העבודה של הגינון, עשויים לפגום בצנרת החצר. גם בעת התקנת תשתית של צנרת מים בגינה, בעל המקצוע אינו מקצועי דיו והוא חיבר את הצנרת באופן לא מקצועי. גם תזוזות טבעיות של האדמה, היעדר סגירה נכונה והרמטית של החיבורים בצנרת, גורם לנזילות מים בחצר.

נזילות מים בבריכות שחייה ונוי בחצר

ישנם אנשים שמחזיקים בריכת שחייה או בריכות נוי בחצר ביתם. לעיתים יריעות האיטום, אשר נמצאים בקרקעית הבריכה, אינן אוטמות היטב בגלל סדקים שקיימים בבריכה. נזילת מהים תחלחל באדמה. למעשה, מצב זה קשה לאיתור. במקרה זה, יש לסגור את הברזים אשר מזרימים את המים לבריכה ולבדוק אם מפלס המים יורד. גם תזוזות טבעיות באדמה, עשויות לגרום לנזילה בשל ניתוק צנרת המים, או תוך תזוזת האדמה, ייגרם נזק לצנרת המים. לרוב, מצלמה תרמית, היא זו שמגלה את נזילות המים בחצרות. גם באמצעות חיישן גז, ניתן יהיה לוודא לגבי נזילת מים בחצר הבית, היות והחישן הוא זה שמתריע על דליפת גז בצנרת המים.

בעל המקצוע, יחדיר גז שהוא ידידותי לסביבה לצנרת המים לכל אורך הצנרת וכך, החיישן קולט כל דליפה של גז, כך שמשם נובעת בעיית נזילת המים. גם עבודה בלתי מקצועית עשויה לגרום להרס של תשתית המים והביוב וההוצאות הן כבדות. חובה לפנות לבעלי מקצוע שהם בעלי ניסיון רב בתחום וכלים משוכלים לאיתור הנזילות בגינה. לעיתים נזילה בחצר, יכולה להישמע כנזילה זניחה, אבל מדובר בעצם בנזילה לא פחות קשה מנזילה בפנים הבית והיא בהחלט מצריכה טיפול מידי. ראשית נזילה מסוג זה, תגרום להוצאות מים מיותרות וקל יותר לשכוח ממנה, בניגוד לנזילה הקיימת בתוך המבנה עצמו.

החשש הגדול ביותר של בעלי הבתים מנזילות בחצר

החצר, היא המקום הכי נעים ויפה בבית פרטי ולכן, אנשים משקיעים הרבה זמן, כסף ומחשבה בטיפוחה. אחד מהחששות הגדולים ביותר של בעלי בתים פרטיים, הוא הרס הגינה. קיימים כבר סיפורים קלאסיים של מקרים שהנזילה שהייתה קיימת בחצר ביתם של בעלי בתים רבים, הסתיימה בהרס טוטאלי של הגינה שהושקע בה כסף רב. היום בעידן המודרני, כאשר קיימים מכשירים טכנולוגיים עדכניים, כבר אין צורך להרוס את הגינה. איתור נזילות מקצועי, יוכל למצוא את מקור הבעיה ולהשתמש בציוד מיוחד לתיקון נקודתי של הבעיה, מבלי להרוס את הגינה עצמה.

העבודה של תיקון הנזילה בחצר לאחר איתורה, תתבצע במינימום זמן, תוך איתור מדויק של הבעיה. יש לדעת, כי הזמנת חברה שאינה מקצועית, או כזאת שמצוידת היטב במכשור מתקדם, עשויה לגרום להוצאות רבות, חוסר נוחות בחצר הרוסה והוצאות כבדות של ההרס אשר נגרם לתשתית ולסביבה. ניתן למצוא מכשור טכנולוגי מתקדם עבור איתור נזילות מים בחצר, כגון: גלאי רעש, או קורל וטורים והנזילה תתגלה  והטיפול שיתבצע הינו  ללא הרס.

נזילת מים ממחשב ההשקיה האוטומטי

לפעמים הבעיה היא פשוטה וכאשר ישנה נזילת מים בחצר, יש לבדוק תחילה את מחשב ההשקיה בחצר. יש לסגור אותו ולבדוק אם האדמה רטובה. לפעמים בעיות אלה הן זניחות ודווקא ניתן למצוא אותם גם לבד, אם קצת מגדילים ראש ובודקים מקורות מים בחצר שייתכן והם פגומים. גם צינור דולף, יכול להיות מקור הבעיה לנזילת המים ויש לבדוק את כל האפשרויות.  אם יש ברשותכם דשא, עליכם לדעת, כי עודף מים עשוי להרוס אותו כליל, אך אם מדובר על בעיה של נזילה תחת משטח של בטון, עלות התיקון תהיה גבוהה יותר.

תיקון מקומי ללא חפירה בשיטת הפאצ'ים

לא רק איתור נזילת מים בחצרות, הפכה להיות קלה ואורכת זמן מועט בהרבה מאשר בשיטה הישנה לפני המצאת המכשור החדיש  כי אם שיטת התיקון הינה מקומית ומהירה. אחת השיטות המוכרות הינה שיטת הפאצ'ים שמתבצעת באמצעות טלאי. בד זה הינו בד המיוצר מחומר פיברגלאס ומרוח בדב סיליקט. הפאץ' יתלבש על פקק תיקונים מתנפח ויוחדר לצנרת. כאשר הפאץ', יהיה ממוקם בדיוק, יש לנפח אותו ולהמתין עד שהדבק יתייבש. ניתן יהיה להוציא את האוויר מהפקק של התיקונים ולשלוף אותו חזרה החוצה. כאשר הפאץ כבר התקשה, ניתן יהיה להשתמש שוב במים.

שיטה נוספת לתיקון ללא הרס בחצר הבית,  הינה שיטת "קוויק לוק" מדובר כל גליל נירוסטה שהוא בעל מנגנון נעילה עצמי, כאשר מולבש עליו שרוול העשוי מגומי אוטם. שרוולים אחה מתלבשים על טרקטור מסוג מיוחד ומוחדרים לצנרת באמצעות רובוט, או באמצעות מצלמת דחיפה. כאשר ממקמים את השרוול באזור שנפגע ומשם למעשה נוזלים המים, יש לנפח את הטרקטור הייחודי כמה פעמים באמצעות לחץ מים גבוה. כאשר השרוול מוצמד חזק על הצנרת, אפשר יהיה לשלוף בחזרה את הטרקטור והצנרת כבר מוכנה לשימוש מבלי צורך להמתנה לייבוש בניגוד לשיטות אחרות.

לסיכום- היום ישנן שיטות חדשניות לאיתור מים מחוץ לבית, אם בחצרות או תשתית הביוב בכלל וניתן להתגבר עליהן ביתר קלות  ולחסוך יותר, מבלי להיכנס לסרטים של הרס החצר שממנו חוששים כל בעלי הבתים.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות