בדיקת בקטריות בחול לאחר נזקי ביוב

בדיקת בקטריות בחול לאחר נזקי ביוב

צנרת המובילה מי שפכין אל הביוב היא דבר חשוב מאוד בכל מבנה.
מדובר על צנרת אשר מצויה מתחת לרצפות בין תשתית חול ליציקת בטון תחתונה.
במידה וישנו פיצוץ או נזילה כלשהי בצינורות המובילים את מי השופכין אל הביוב, הרי שמדובר בדבר שיכול
להיות מסוכן מאוד הן למבנה עצמו והן לכל אדם שמתגורר במבנה. במי ביוב ישנם לא מעט בקטריות וקוליפורמים
אשר לא בריאים כלל לנשימה. כל אדם בבית אשר חשוף לנשימת הבקטריות שבמי הביוב, כאשר מתחוללת נזילה כלשהי באחד מהצינורות הנוגעים למי הביוב בבית, חשוף למחלות רבות, לקשיי נשימה ועוד.
חשוב מאוד לטפל באופן מהיר ויעיל בנזילה אשר כרוכה באחד מצינורות הביוב החבויים תחת הרצפות שבביתכם וכן,
לבחון האם בשל אותה נזילה ישנה רטיבות בחול תחת הרצפות.
במקרה שכזה יש צורך לפעול לצורך ייבוש מהיר ויעיל של החול.

חיידקים ובקטריות כתוצאה מנזילת בצינורות הביוב- מדוע זה דורש טיפול מידי

כאמור, במידה וישנה נזילה כלשהי באחד מהצינורות המצויים תחת המרצפות שלכם, אשר תפקידם הוא להעביר את מי הביוב מביתכם לביוב השכונתי או האזורי, הרי שמדובר במפגע תברואתי של ממש. מלבד הריח הלא טוב שיכולה להסב נזילה זו, הרי שהיא גורמת לפלישת חיידקים ובקטריות לתוך החול המצוי מתחת לרצפות שלכם. חיידקים ובקטריות מתרבים וגורמים לכמות משמעותית של יתושים וזבובים. אין ספק שבהחלט לא נעים לחיות במבנה שבו ישנה כמות משמעותית של יתושים וזבובים. אך מעבר לכמות היתושים והזבובים הפוקדים את המבנה והריח הלא טוב העולה מהמרצפות, הרי שהדבר החשוב והמהותי ביותר הנוגע לסכנה שבבקטריות ובחיידקים כרוך בעובדה שהם מסכנים באופן מהותי את בריאותו של כל אדם המתגורר בבית. החיידקים והבקטריות עלולים לגרום למחלות עור שונות, למחלות נשימה, לקשיי נשימה ועוד. לכן, מיד כאשר מגלים נזילה כלשהי באחד מהצינורות המובילים את מי הביוב בבית, זה הזמן להזמין איש מקצוע הרלוונטי לצורך איתור הנזילה וטיפול בה. אולם מעבר לכך, לאחר שמטפלים באופן הרמטי בנזילה, זה הזמן להזמין אנשי מקצוע אשר יבחנו באמצעות בדיקה מיוחדת האם ישנם בקטריות וחיידקים בחול המצוי תחת הרצפות. במידה ואכן מתגלים בקטריות וחיידקים בחול זה, יש לטפל בכך באופן מהיר ויעיל.

בדיקת בקטריות בחול לאחר הצפת ביוב

כאמור, לאחר תיקון הנזילה יש צורך לבצע בדיקת בקטריות בתשתית הריצוף. כאשר תשתית הריצוף עשויה מחול הגיוני מאוד שמי הביוב חלחלו לחול זה במהלך ההצפה ויתכן מאוד שהחול ספג את הבקטריות והחיידקים שמי הביוב ולכן, יש צורך לערוך בו את הבדיקה הרלוונטית. בדיקת בקטריות בחות תתבצע לרוב באמצעות נטילת דגימה מהחול. אותה הדגימה תבחן באופן יסודי במעבדה ייעודית. מטרת הבדיקה היא למצוא קוליפורמים המצויים בחול. כמובן שמעבר לבדיקת הבקטריות בחול, יש צורך לבצע בדיקת לחות לתשתית הריצוף על מנת לטפל ברטיבות התת הרצפתית במידה והיא אכן קיימת. רטיבות תת רצפתית עלולה גם היא לגרום הן לנזקים בריאותיים שעלולים להגרם מעובש וטחב הנוצרים בגינה וגם לנזקים במבנה עצמו אשר מורידים מערכו באופן מהותי. גם את בדיקת הלחות יש צורך לבצע בצורה הטובה ביותר, באמצעות אנשי המקצוע הטובים ביותר. בדיקת הלחות גם היא נבדקת באמצעות נטילת דגימה מתשתית הריצוף למעבדה מיוחדת. התשובות יתקבלו מהמעבדה הן בנוגע לבקטריות והן בנוגע ללחות לרוב תוך 72 שעות מרגע נטילת הדגימה. במידה והתשובות חיוביות הן בקשר לרטיבות והן בקשר לבקטריות, זה הזמן של אנשי המקצוע לטפל ביעילות ובמקצועיות בבעיות הללו.

כיצד מטפלים בלחות עם בקטריות תחת הריצוף

לאחר שהתוצאות המתקבלות בבדיקת הבטריות והלחות בחול הינן חיוביות, אנשי המקצוע ידרשו לטפל בבעיה. לרוב, אנשי המקצוע ישתמשו בחומר מיוחד מאוד אשר הם יזריקו לתוך תשית הריצוף. חומר זה יוזרק באמצעות עשן דחוס ולכן הוא יעבור דרך החול יחד עם החומר ויחסל את כל הבקטריות אשר כלואות תחת הריצוף. לרוב בתהליך של ייבוש לחות עם בקטריות יש צורך לפנות את הבית לפחות למשך 4 שעות. במהלך אותן 4 שעות הבית בעצם צריך להתאוורר והחומר שהוזרק צריך לבצע את פעולתו בצורה יעילה ואיכותית. כמובן שלאחר הזרקת החומר הרלוונטי לצורך הטיפול בבקטריות לא נגמרת עבודתם של אנשי המקצוע. אנשי המקצוע יבדקו בתום פרק הזמן הנדרש לחומר בכדי לבצע את עבודתו, האם החומר אכן השפיע והאם התשתית נקייה מקוליפורמים. בדיקה זו מתבצעת שוב באותו האופן, אנשי המקצוע ייקחו דגימה מהחול ויבדקו אותה במעבדה. אם הבדיקה תחזור נקייה מבקטריות הרי שהעבודה התבצעה בהצלחה והחול תחת הרצפות נקי מבקטריות.

ומה לגבי הרטיבות התת רצפתית?

לרוב כאשר ישנן בקטריות תחת הרצפות, הרי שישנה גם רטיבות תת רצפתית בשל הנזילה או הפיצוץ שגרמו להצפה של מי ביוב בביתכם. כמובן שלא די לטפל בבקטריות עצמן, אלא, יש צורך גם לפעול לצורך ייבוש תת רצפתי איכותי. מכונות לייבוש תת רצפתי. בעבר הלא מאוד רחוק, לאחר חדירת מים למצע חול שתחת הרצפות, הרי שהיה צורך לפרק את כל הריצוף הקיים. פירוק ריצוף קיים הצריך פעולות שונות אשר זיהמו את הסביבה, עבודה קשה ויקרה של אנשי המקצוע וכמובן, את פינוי המבנה עצמו מדיירים על מנת לבצע את העבודה. כיום, ישנם פתרונות יעילים ומתקדמים לצורך שאיבת המים המצויים תחת הרצפה. כך לדוגמא: ישנם מכשירים אשר מחדירים לריצוף, מבלי שיש צורך לפרק את כלל הריצוף. כל שיש לעשות זה לקדוח כמה חולים באזור נסתר מהעין ולאחר מכן להחדיר אליו צינורות וליבש אותו באמצעות ייבשנים ומשאבות הרלוונטיות לצורך שאיבת לחות תחת רצפות.
חשוב מאוד לטפל ברטיבות התת הרצפתית באופן מהיר ויעיל. ישנם אנשים אשר בטוחים שהחול המצוי תחת הרצפות יכול להתייבש באופן עצמאי במהלך הזמן ולכן הם מחליטים להניח לזה. אולם, אל לכם לטעות שרטיבות תת רצפתית אכן תעלם ללא התערבות חיצונית. בדיוק להפך. לא רק שהרטיבות הנקודתית לא תעלם אלא שהיא גם תגרום להמון בעיות נוספות הן למבנה עצמו והן לבריאותם של הדיירים המתגוררים במבנה. רטיבות לא מטופלת תחת הרצפות במבנה עלולה לחלחל לקירות הסמוכים, לבתי השכנים ועוד. מעבר לכך היא עלולה לגרום נזק לתשתיות המבנה וליסודות המבנה, למערכות החשמל והתקשורת. רטיבות כלואה היא דבר שיש לטפל בו באופן מידי.

כמה זה יעלה לכם?

לייבוש חול תחת המרצפות הכולל בו גם טיפול בבקטריות שהצטברו בחול כתוצאה ממי ביוב שחלחלו אליו יש חשיבות רבה. אם אתם תוהים כמה זה יעלה לכם, חשוב שתדעו שהמחיר אשר מוצע כיום לייבוש הוא בהתאם למ"ר. ניתן לבדוק הצעות מחיר בטרם בוחרים חברה כזו או אחרת, אך חשוב מאוד לדעת שמעבר למחיר, ישנם דברים חשובים שיש לבחון בטרם בוחרים את אנשי המקצוע הרלוונטי לצורך ביצוע עבודות אלו. אין ספק שאנשי מקצוע אשר לא מספיק מקצועיים בתחום זה אשר דורשים סכום נמוך מכל שאר אנשי המקצוע, עלולים להסב לכם יותר נזק מתועלת ולכן, בטרם תשימו דגש רק על סוגיית המחיר גרידא, עליכם לבחון באיזה אנשי מקצוע מדובר, מהו הותק והניסיון שיש להם בתחום זה, האם הם עוסקים גם בטיפול בבקטריות המצויות תחת הרצפות ולא רק בתחום ייבוש הרטיבות הכלואה, האם מדובר באנשי מקצוע המספקים תוצאות וודאיות ואיכותיות ועוד.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות