איתור לחות במבנה

איתור לחות במבנה

עומדים לפני רכישת דירה חדשה או לחילופין מחפשים דירה להשכיר? בין אם מדובר במעמד מכיר או השכרה, חשוב שתדעו דבר אחד או שניים על "מבנים רווי לחות". בכדי שתוכלו להניב תשואה רווחית בעתיד או אפילו בהווה מהנכס שלכם, אתם מחויבים למסור או לקבל נכס תקין, אבל את זה אתם בטח כבר יודעים- עכשיו, מה שנשאר לכם זה לבצע בדיקת נזילות/ לחות ולבטל את האפשרות כי ערכו של הנכס שלכם יפגע. אם כן, הנושא החשוב ביותר הוא לבדוק את נושא הנזילות בקירות של הבית, אם האיטום איננו תקין, סביר להניח שאתם עומדים לסבול מבעיות שונות ומשונות לרבות בעיות בריאותיות ומחובתנו במאמר הזה, להאיר את עיניכם.  אז בין אם אתם מחליטים להיכנס לדירה כשוכרים או קונים, אם לא תבדקו את זה מבעוד מועד, זו בהחלט תהיה טעות שתשבש את אורח חייכם. בכדי שלא תפגמו ברווח האפשרי ובאורח החיים הנכון- אתם מחויבים לעשות את הבדיקה הזו – בדיקת נזילות ורטיבות במבנה ובמצע החול עצמו.

למה זה כל כך מסוכן – חשיבות הטיפול בנזילות ולחות גבוהה במבנה

יש לא מעט בעיות שהן תוצר של נזילות/ לחות גבוהה במבנה, אחת מהן קשורה בריחות לא נעימים ועובש. נוכח המים הכלואים בקירות בעקבות מי גשם או אפילו איטום לא נכון, זה עלול לקרות גם לכם. נקודות ירוקות או חומות בכל פינה בבית מתפזרות להן באוויר והופכות את סביבת החיים שלכם לפחות בריאה ונעימה.  נשמע מוכר? האם הריח הרע כבר השתלט בבית? תחושה של התקררות תמידית, נזלת אלרגית – כל אלו הם למעשה תסמינים שהמקור שלהם מתחיל ונגמר בלחות גבוהה מדי על פי התקן.  כבר בשלב הזה, נורה אדומה אמורה להידלק לכם – הנזילות והלחות הגבוהה, הם למעשה הבעיות העיקריות המצריכות טיפול מידי ללא דיחוי. כבר בשלב הזה, פונים אל אנשי מקצוע שיכולים לספק בנוסף אסמכתא ברורה לגבי המתקלים והנזקים של הלחות בנכס וזאת על פי כללי התקן של הבנייה.  הרצון לחיות בסביבה בריאה, היא לסלק את העובש, אבל בעיקר את מה שגורם לכך – המים הכלואים במרצפות, בקירות ואפילו בגג וצינורות הביוב.

איך עושים בדיקת רטיבות בצנרת

הצנרת היא מערכת לכל דבר, היא מרושתת בכל חלקי/ קירות הבית וכך גם בין המרצפות. איתור נזילות מים מתבצע באמצעות טכנולוגיות המקדמות ביותר בשוק הפתוח. אם פעם, היה נהוג לפרוץ/ לשבור קירות ולהגדיל את הנזק מחוסר ברירה, שהרי היום, בזכות הטכנולוגיות והקדמה, אפשר לעשות את זה קצר וקולע. ללא הפסדים, ללא מפגעים מיותרים, לאתר את נקודות הלחות / מים ולטפל בבעיה כשהיקפה קטן יותר. באמצעות תהליך סריקה פשוט על גבי הקירות עם אינפרה אדומה, אפשר לגלות בקלות את הנקודות הרטובות ולייבש אותן בכדי שאלה לא תפרוצנה אל שאר המבנה לרבות המבנה השכן. קרני האינפרה מגיעות גם אל המרצפות, רגישותן היא זו המקנה איתור בעיה במהירות האפשרית. כפי שהבנתם, באמצעות האינפרה אפשר לעלות על הבעיה בקלות ויעילות בכל חלקי הבית לרבות בעיות של נזילות ביוב ועוד. המבדקים החדשים והטכנולוגיה אמרו את דברם, יותר ויותר אנשים מעידים על הצלחות בגילוי הנזילות בקלות ויעילות וללא התערבות יקרה מדי. הבדיקה הזו הינה בדיקה מקיפה והיא בהחלט יכולה להזין דו"ח שלם עם דרישות לתיקון ברמה הגבוהה ביותר.

מי מבצע בדיקות של רטיבות בשטח המבנה?

בדיקה אמינה ונכונה, היא ללא ספק בדיקה שיודעת ונצמדת לתו התקן המחמיר בתחום הבנייה. בכדי לעמוד בתקנים המחמירים של ענייני הבנייה- הנכם מחויבים לפנות לגופים המחזיקים מהנדסים מקצועיים. כאמור, אנשי מקצוע בעלי הכשרה בתחום ההנדסי- אלו שיידעו בוודאות לשים את היד נכון ולספק לכם דו"ח וחוות דעת מקצועית על כל המשתמע מכך. הדוח הזה, הוא למעשה דוח שברובו יעסוק בסדקים, ליקויים של צנרת, נזילות ומענה גם בעונות לכאורה יבשות (קיץ). כאשר ניגשים אל בעלי מקצוע עם ידע ומוניטין, כך גם הדוח הופך אמין ויכול לסייע במידה ותצטרכו אותו לענייני ערכאות – אתם מבחינתם עשיתם את הכול! כשאתם פונים לבעלי מקצוע, אתם לא רק מסירים את הבעיה, אלא מסירים את החשש שאולי לשכן שלכם יש ספק כלשהו כי הבעיה נרחבת יותר ממה שהוצג! באמצעות קרני האינפרה יודעים היכן לחורר את החורים וכך לשאוב את הנוזלים, לשלוח אותם למעבדה ולהבין מקרוב את מקור הבעיה ומה נדרש בכדי לסיים איתה לאלתר. אם כן, הבדיקות המהימנות ביותר הינן בדיקות המבוצעות באמצעות טכנולוגיה חדשנית -באמצעות בדיקה זו, ניתן להגיע ללא מעט אזורים וביניהם גם אלו החבויים והמורכבים ולבצע סריקת נוזלים ללא הרס או שבר מיותרים. קירות, תקרות, גגות, מערכות ניקוז והרשימה קצרה מלהכיל – את כל זה יכול להכיל דוח אחד שלם שיעשה את ההבדל וישנה את אורח החיים שלכם. בדיקת הימצאותם של נוזלים מאפשרת למעשה איתור נזקים עכשוויים ועתידיים מבלי לצור ליקויים נוספים. מיותר לציין כי יש דברים שלא ניתן לחשוף רק למראית עין- כאן, הנכם מחויבים לבחור בדיקה שתדע לעשות  זאת טוב ונכון.

בדיקות נזילות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת

איתור נזילות מים לרבות בדיקת אטימות, מטרתו לייצר חוות דעת ברת סמכא ותוקף. כבר בשלב הזה, הנכם מחויבים לפנות אל מומחים בכדי שאלה יבצעו את בדיקת רטיבות הנכס על הצד הטוב ביותר. בעוד המטרה להשיג חוות דעת תקנית, האחריות חלה עליכם וכאן אתם צריכים למצוא גוף שיכול לאתר את מירב הליקויים ואת סיבתם. בזמן שחשבונות המים האחרונים נפוחים ללא הצדקה,  כך גם הריחות רעים והאריחים דוהים מהווים סיבה לדאגה. איתור נכון ומהיר של הבעיה – זאת למעשה תורתם של המקצוענים בתחום, אלו היודעים להשתמש בציוד  והמכשור המתקדם ביותר. צילום עם מצלמת אינפרה אדומה הוא רק אחד מהם, לצד אותן מצלמות רגישות, אפשר בהחלט למפות ולנתח את הליקויים ולגלם את הכול לדו"ח המפרט את כל הממצאים יחד. אם כן, כאשר אתם פונים אל גופים מקצועיים, היתרון הגלום בכך, הינו תוצר מכוון ומדויק החל משלבי הבדיקה ועד לטיפול בבעיה לרבות שערוך העלויות של התיקונים. כשכול הממצאים נמצאים בדו"ח הכפוף למכון התקנים הישראלי אפשר בהחלט לישון בשקט ולפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר. היכולת לאתר נזקי נזילות יכולה להיות קלה יותר מתמיד- כל מה שצריך זה לבחור את נותני השירות שלא מפעילים רק שיקול דעת על סמך מראית עין אלא מעבר לכך. להלן, אלו המשתמשים במכשירים נכונים, מצלמות רגישות וכל מה שצריך בכדי לגלות מאיפה מתחילה הנזילה והיכן היא מסתיימת. עניין בדיקה זו הינו עניין קריטי בשל הנזקים העכשוויים ואפילו העתידיים להתרחש אצלכם או בבית הסמוך (שכנות). רוצים להימנע מתשלום בגין נזק שנגרם לכם או לשכן שלכם? כאן, הנכם מחויבים שלא לפסוח על בדיקה נקודתית אשר מטרתה לשים סוף לבעיה אחת ולתמיד.

בכפוף למכון התקנים הישראלי בנושא תקנים של בנייה והנדסה, המחויבות להמצאות לחות בדירה הינה עד 6% לחות ולא מעבר לכך. כאשר אחוז הלחות עולה על הנתון הנ"ל,  כך גם הנזקים הפיזיים ונזקי התחלואה הולכים ומתגברים ועלולים לגרום לסכנה ממשית שאין להתעלם ממנה. כאן, נכנסים המקצוענים ומספקים לכם פתרון לחיים בריאים יותר – איתור נזילות במבנה ללא נזקים ולצד היקף עבודה קטן וממוקד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות