איתור נזילות באמצעות מערכת אקוסטית סאונד

איתור נזילות באמצעות מערכת אקוסטית

ישנן טכנולוגיות מפותחות לאיתור נזילות מים, אחת מהן הינה איתור נזילות מים באמצעות מערכת אקוסטית. זוהי למעשה מערכת ניטור אקוסטית אשר באמצעות מערכת זו, ניתן למצוא את הרעש של הנזילה ולגלות את מקורה. המיפוי נכשה בשלב השני של הסקירה. למכשיר זה, קיים מגבר מיוחד וחיישן רגיש לטכנולוגיית קורלציה ופילטר שהוא צר, למטרת התאמה ושינוי להעלמת הרעשים ברקע. כאשר קיימת דליפה בצנרת גורמת להגברה של רמת הרעש אשר משדר נתונים למכשיר, מה שמאפשר לביצוע ניטור מדויק של מיקום הנזילה. ניתן להבדיל בצליל של זרימת המים הקבועה בצנרת ובין רמת הצליל הגבוהה יותר הנמצא במיקום הדליפה, כך שניתן לסמן באופן די מדויק, את אזור הדליפה.

מערכת זו, אשר מיועדת למטרת איתור נזילות באמצעות מערכת אקוסטית, מתאימה למבנים שונים ובמיוחד כאשר קיים קו של צנרת מים מאחורי הקירות, תחת הרצפות וכן, מערכות מים נוספות מתחת לקרקע. שימוש בטכנולוגיית האיתור הספציפית הזאת, החלה כבר לפני הרבה שנים ובעלי מקצוע, היו מגיעים לבצע בדיקה זו, באמצעות האזנה למערכת המים באמצעות סטטוסקופ מיוחד. הבדיקה התבצעה כך שבעלי המקצוע בתחום האינסטלציה, היו מגיעים לבניין שיש בו נזילה ועל פי תכניות הבניין וניסיונם האישי, היו יכולים לבצע הערכה, מאיפה עוברת מערכת המים. בעלי המקצוע, היו מניחים את הסטטוסקופ גם על הקירות וגם על הרצפות, ואז הם ידעו בוודאות היכן קיימת התקלה. היו מקרים רבים בזמנו, כאשר צנרת אספקת המים, הייתה עמוקה מדי ובעלי המקצוע, לא  היו מצליחים באיתור הנזילה באמצעות שמיעת צליל המים.

מערכת אקוסטית לאיתור נזילות- מאז ועד היום

עם השנים, התקדמה הטכנולוגיה והיום, מדובר על אחת מן המערכות היעילות שמסייעות בגילוי נזילות. מערכת זו היום הינה רגישה יותר וניתן לשמוע באמצעותה בעוצמה חזקה כל כך עד כי ניתן לגלות נזילות אם בתוך או מחוץ לבית, אפילו אם עוצמת הפיצוץ במערכת המים היא חלשה.  על כל בעל מקצוע, לקבוע את השלבים בבדיקה ולבצע אותה באמצעות המכשור העומד לרשותו ובכך למעשה לבצע את איתור הנזילה. יש לדעת, כי כל מערכת מים יש את הבדיקה הספציפית שלה ולכן כל בעל מקצוע, מתאים את המכשיר הנכון. לעיתים קיים צורך לבצע כמה סוגים של בדיקות בכמה מכשירים טכנולוגיים מתקדמים.

זו בעצם הסיבה שרק בעל מקצוע המומחה בתחום זה, יחליט באיזה אופן תתבצע הבדיקה בכדי שניתן יהיה לקבוע את המקור של הנזק ולטפל בו באופן המתאים. במקרים רבים, מתגלה כי התקלה כבר גרמה לנזק רב, במיוחד אם התקלה הוזנחה. מדובר על הוצאות רבות וטרחה שניתן היה למנוע אותה אם היו מגלים אותה בזמן. גם גילוי נזילות סמויות בחצר ובגינות ניתן יהיה למצוא באמצעות מערכת אקוסטית המיועדת לאיתור נזילות תת קרקעיות. ניתן יהיה לחסוך במים ובהוצאות ולבצע תיקון ללא הרס, כאשר לא יהיה קיים הצורך להרוס גינה, שבילים או ריצוף באופן מאסיבי, כי אם נקודתי, מה שיגרום למינימום נזקים והוצאות כספיות מיותרות לתיקון ההרס.

ביצוע תיקון כירורגי בצנרת במינימום נזק ללא חפירות והרס

כאשר מבצעים איתור נזילות באמצעות מערכת אקוסטית, אנו מונעים חפירות והרס. מדובר על ביצוע תיקון כירורגי מדויק במינימום הרס ונזק. טיפול שיהיה נקודתי, מונע למעשה החלפת כל הצנרת. שימשו במערכת משוכללת זו, נעשית תוך שימוש במכשור וגזים ידידותיים לסביבה, כאשר הם אינם פוגעים בצנרת, באנשים או בסביבה. מדובר על איתור  נזילה מהיר ויעיל במיוחד ואבחון, תוך סימון המקום שממנו נובעת הנזילה.

המבנה של המערכת האקוסטית לאיתור נזילות תת קרקעיות, מדובר על מערכת שמיעה רגישה במיוחד שמחוברת למיקרופונים שנאחזים בקרקע ומחוברים לאוזני המפעיל. במידה וישנה נזילה, המפעיל ישמע אותה באופן ברור. אפשר גם לחבר את המיקרופונים לצנרת שעולה למעלה כמו ברזים לכיבוי אש ונקודות בקרה אחרות . ישנה שיטה נוספת של החדרת גז שהוא ידידותי לסביבה כאשר מפעילים לחץ באמצעות גז זה, אשר חודר לצנרת המים בלחץ גבוה שמווסת באמצעות ווסת לחץ ובנוסף מפעיל המכשיר האקוסטי, משתמש במכשיר נוסף שמזהה ומתריע כאשר הגז יוזרם בצינור באמצעות לחץ. הגז למעשה, ייצא מהחור שקיים בצינור ויתנדף כלפי מעלה. ברגע זה, המכשיר יתריע למפעיל שאכן קיימת נזילה באזור זה.

יש לדעת, כי פעולה זו, דורשת מיומנות כי יש להבין היטב במכשור משוכלל זה כאשר יש לשים לב לסקאלה. אם אותו מפעיל ירגיש שהגז שמרוכז באזור מסוים יאשר את המסקנות של אותו מפעיל באמצעות המערכת האקוסטית במקביל. כאשר המפעיל ישתמש בכמה מכשירים משוכללים, תבינו כי אתם נמצאים בידיים טובות ומיומנות והחברה שולחת את הצוות אשר מתמחה באיתור נזילות, הצוות לא ייצא מביתכם, ללא מתן פתרון הולם לאחר שזיהה בוודאות את מקור הנזילה.

דיוק מרבי באיתור נזילות מים ופתרון מידי

מים שנוזלים במבנה מהווים מטרד לדיירים, אבל זוהי תופעה די נפוצה. לא תמיד אנו יכולים לעלות על הבעיה. כדאי לדייק יותר ולהזמין חברה אשר מתמחה בגילוי נזילות ומתן פתרונות יעילים. ישנם אינסטלטורים רבים, אשר מתפרנסים מגילוי נזילות ופתרון הבעיה אבל חלקם פועלים בשיטות ישנות כמו שבירת קירות ורצפות, כאשר הם מנסים לאתר את הנזילה. כאשר אתם רואים בעל מקצוע אשר מגיע לביתכם עם כלים כבדים, תבינו כי הוא מתכוון לשבור קירות או רצפות. במידה וחברה  אחרת שתזמינו שיש לה שם ומוניטין וכן וותק רב, תגיע עם מכשור טכנולוגי מתקדם כגון מכשיר של איתור נזילות באמצעות מערכת אקוסטית ועוד מכשור משוכלל, תבינו כי יש לכם עסק עם חברה רצינית המעוניינת לעלות נהר ובדיוק רב על הבעיה ולתקן את הנזילה במינימום נזק.

כאשר יש לאתר נזילות תת קרקעיות, הקושי עשוי להיגרם בגלל בטון הנמצא מעל צינור המים. עובדה זו, גורמת לכך שלא נוכל להבחין ברטיבות ולכן, הפתרון הטוב ביותר הינו שימוש במכשור אקוסטי למציאת נזילה תת קרקעית, אם בחצר הבניין, הבית, המפעל או בית העסק.

פתרון יעיל שחוסך בזמן וכסף

גם עבור בעלי המקצוע המתמחים באיתור נזילות וגם עבור הלקוחות, שירות זה הוא יעיל וחוסך בהרבה זמן וכסף. רוב החברות המקצועיות, רוכשות את המכשור המשוכלל ביותר לאיתור נזילות בבניין או בבית, בחצר ובכל מבנה אחר. גם האינסטלאטורים וחברות  המתמחות באיתור ותיקון נזילות יכולות להספיק יותר עבודות לבצע, כאשר הם נעזרים במכשור זה שהוא כה חיוני לעבודה מדויקת ומושלמת. אם אינכם יודעים מה גודל הנזק שנגרם לכם כתוצאה מנזילה, מומלץ להזמין בעלי מקצוע שמחזיקים מכשור מתקדם ואף לברר לפני מה עלות הבדיקה. לאחר שתוודאו מה הבעיה בדיוק, תוכלו אף לברר את עלות התיקון מול כמה חברות מקצועיות, המציעות שירות זה ולבחור את החברה הוותיקה והמקצועית שתציע לכם מחיר סביר. 

חברות מסוג זה, מומלץ לחפש באזור הקרוב לעיר מגוריכם וכן, למצוא על החברה כמה שיותר מידע, חוות דעת והמלצות אם ממכרים, בני משפחה, או אפילו חוות דעת בפורומים בנושא אינסטלציה ואיתור נזילות ברשת.  ישנן חברות שיש להן הסגר מול חברות הביטוח, במידה ויש לכם פוליסת ביטוח מבנה, מה שיקל עליכם בהוצאות ואתם תצטרכו לשלם רק על ההשתתפות העצמית בהתאם להסכם שהיה מולכם ומול חברת הביטוח.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות