כך תמזערו נזקים באמצעות בדיקת לחות של מצע התשתית בבית

כך תמזערו נזקים באמצעות בדיקת לחות

זה יכול לקרות בכל מקום ובכל זמן, ללא התרעה מוקדמת, הקירות בנכס שלכם או בנכס הפוטנציאלי למכירה יגלה סימני התקלפות וכך גם סימני נזילה מצנרת המים. הנראות הגרועה זה דבר אחד ואילו הבריאות הופכת לקויה יותר ויותר אבל אף אחד לא באמת יודע או יכול לעלות על הבעיה. נשמע לכם מוכר? האם גם אצלכם בבית הקירות מתקלפים וחושפים נזילה קשה מצנרת המים? אם כן, ייתכן ואתם צריכים לעזור ולחדש את מסלולכם מחדש- בשלב הזה, אתם צריכים לערוך בדיקת אחוזי לחות למרצפות הבית וזאת ללא דיחוי מיותר. כאמור, דליפת המים מהצנרת עלולה לגרום להתפשטות והרטבה לא רק תחת מרצפה אחת אלא גם לגרום לרטיבות בשכבת חול המילוי- דבר העלול להתפשט בכל חלקי הבית. הכתובת כמו כתובה על הקיר , כיסי מים הכלואים תחת הריצוף דבר העלול לגרום לנזק בלתי הפיך בטווח הקצר ביותר. אז איך פותרים את הבעיה אחת ולתמיד ומה עושים בכדי למכור את הנכס בשווי האמתי?  רק לאחר שתבצעו את כל הבדיקות לרבות בדיקות מצע ולחות תוכלו להתקדם ולהשיג בדיוק את המטרות שהצבתם לעצמכם. בכדי להבין במה מדובר ,הנה כמה דוגמאות שמטרתן לשפר את איכות חייכם ובו זמנית להקפיץ/ לשמר את ערך הדירה שלכם לפני רכישה/ קנייה.

לגלות את הליקויים לפני שמוכרים את הדירה – בדיקת לחות

כפי שהבנתם, ישנן רכישות שניתן להגיע לחנות ולהחליף את המוצר, מאידך, כאשר מדובר ברכישות גדולות יותר, הסיפור הוא אחר. מה קורה כאשר אתם עומדים לפני רכישת דירה או מכירתה? האם מישהו יבחר לשלם לכם את המחיר הטוב ביותר בעבור הנכס הפגום? תרחיש האימה הגדול ביותר הינו השקעה כספית גדולה על כלום ושום דבר. אם בדיוק התחייבתם לבית חדש אבל אתם לא מצליחים למכור את הבית הישן, הגיע הזמן לעצור ולחשוב כיצד לפתור את הבעיה ולהשיב לבית את ערכו האמתי. כאמור, לרכוש בית זה קודם כל לבדוק את טיבו, אם אתם עומדים במעמד המכירה והקונה מגלה  כי הבית לא עומד על פי התנאים שהציב- אתם בבעיה. לצד אורך חיים איכותי בבית חדש, מדברים גם על תשואה עתידית הצפויה מהבית ואם הוא רווי בנזילות, קורוזיה, או אפילו חלודה בכל מקום- אתם בהחלט בבעיה. אז הרבה לפני מעמד קנייה או אפילו מכירת דירה- כשיש בדיקת רטיבות/ אחוז לחות, אפשר לדעת מה דורש תיקון ואיך אפשר להמשיך מכאן. בדומה לרכישה של בית חדש ויודעים אודות כל הליקויים המערכתיים והחזותיים, כך גם משמעותה של בדיקה זו. באמצעות בדיקת לחות/ מצע לחות, אפשר לוודא כי ערך הדירה לא נפגם או לחילופין, חובה לעשות משהו בכדי שהתשואה של הנכס תהיה בהתאם.

מהי בדיקת לחות ואיך היא יכולה לשפר לכם את איכות החיים?

מטרתה של בדיקת לחות הינה למזער נזקים בבית באמצעות נתונים מדויקים באשר לרמת המים הכלואים מתחת לריצוף שלכם. אם הנזק כבר נעשה, באמצעות בדיקת הלחות ניתן למדד וכך לטפל בבעיה לפני שזו תתפתח לממדים גדולים יותר. בדיקת לחות משמע, בדיקה הקובעת בצורה מדויקת את אחוזי הלחות על פי דרישות התקן הישראלי. למעשה, בדיקות אלו הן אלו שתסייענה לדעת אם העמידה בתקן גבוה מדי או נמוכה מהנדרש וכך לפעול בהתאם. בכדי להבין על מה מדובר, להלן התקן הישראלי 1555 חלק שלישי סעיף 4.2.1.2 ולשונו כדלקמן: לאחר הנחת אריחים, הרטיבות של התשתית תהיה לא גדולה מ6 ולא מ3 אחוז ביחס לרטיבות עצמה. הסיבה לחוק זה קשורה בעיקר בהשלכות הגורמות לקילופי הצבע, שקיעות בריצוף, עיוות בפרקטים, עובש, משקופים עם נראות גרועה, חלודה בצינורות ועוד. מיותר לציין, כי כאשר רמת הלחות איננה תקינה, זה עלול לא רק לגרום בעיות לנראות הבית אלא גם לקונסטרוקציה הכללית של המבנה. עומדים לפני שיפוץ הדירה? לפני הכול, חשוב לערוך בדיקת מצע ולחות בכדי לתכנן ואף למנוע נזקים עתידיים חמורים יותר בעתיד.

בדיקת מצע/ לחות – סוגי בדיקה הקיימים בשוק

בדיקת מצע לחות נעשית באמצעות כמה וכמה אלטרנטיבות, אחת מהן קשורה במד לחות. חסרונה של הבדיקה כי אינה מהווה נתון מדויק ומכאן לא יכולה להיות כבילה במעמד בית המשפט. בין עוד כמה וכמה חסרונות של בדיקה זו, מד הלחות לא יודע לאמוד נכון את אחוזי הלחות של החול או השומשום מה שמבטל אותו על הסף. מחפשים תוצאה מדויקת? אולי כדאי לכם לעבור למבדק הבא. בדיקת אחוזי לחות ניתן לבצע גם בעזרת מאזני לחות, מטרתה של בדיקה בדומה לאחרות, תקבע את אחוזי הלחות שיש במצע מתחת למרצפות הבית.  באמצעות מספר קידוחים המבוצעים במקומות עם מצע חולי, מייצרים קידוח בקוטר של עד 10 מילימטר, במקומות בהם קיים מצע "שומשום" הקידוח גדל ומגיע ליותר מ40 מילימטר. מטרתה של הבדיקה לשלול את כל הנזקים הקיימים בבית כתוצאה מאחוזי לחות גבוהים או נמוכים יתר על המידה. הבעיות שתתקלו בהם קשורות לרוב בקורוזיה, כך גם במצבים בהם הצינורות מלאי חלודה ואם זה לא מפסיק, בואו ונדבר גם על הריהוט שנפגם. לצד זאת גם רצפות שנפגעו וכן רשימה זו קצרה מלהכיל את כל מפגעי השטח.  מיותר לציין כי הדבר הקריטי ביותר קשור במבנה עצמו, כאשר המים חודרים יתר על המידה- אתם עלולים להיחשף לא רק לסכנות בריאותיות אלא הרבה מעבר לכך.

מי יציל את הבית שלכם? יתרונות של קידוח ואיתור נזקים בזמן

לצורך העניין, יתרון בדיקת מצע ולחות באמצעות מאזני לחות לא נעשה גלוי לעין ולרוב, אין דרישה לעבור את ה5 קידוחים. הדגימות הסופיות מגיעות אל מעבדה מקצועית ושם, תוך יממה אחת בלבד כבר יודעים לאן לפנות ומה לעשות. במעבדה, לוקחים את הנתונים, מנתחים אותם היטב ומשיגים את אחוזי הלחות המעניקים למעשה תמונת מצב ברורה. תמונת המצב מעניקה את מיקום הרטיבות המדויק, אזורים בעיתיים ופתרון חד משמעי למיגור התופעה על פי כל דרישות התקן. על פי תווי התקן, מכשירים שעברו כיול- הם אלו שיכולים לבצע בדיקת לחות תקנית ובעיקר אחת כבילה הן בבתי משפט/ חברות ביטוח ועוד.

בסיכומו של דבר, כשיש ליקויים אפשר לתקן אותם, בפרט אם הדירה שלכם מוצעת למכירה או שאתם מתעניינים בנכס אחר חדש. לא כל הנראה זהב נוצץ זהב, מכאן, חשוב מאוד שלא לפסוח על בדיקת אחוזי הלחות בכדי להבין למה אתם נכנסים אם בכלל. עומדים לפני מכירת הנכס? מבעוד מועד, קחו בחשבון כי נכס המציג אחוזי לחות גבוהים או נמוכים מדי, עלול להוריד את ערך השוק, להקשות על המכירה וכך גם לגרום לעוגמת נפש ותסכול מיותרים מראש.  בכדי למנוע את המפגעים העתידיים וכך גם לשמור על תשואתו של הנכס, גשו עוד היום ובצעו בדיקת אחוזי מצע לחות. באמצעות בדיקה זו תוכלו להבטיח לא רק את עתידכם בבית אלא גם למכור אותו במחיר האטרקטיבי ביותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות