איתור וייבוש נזקי מים

איתור וייבוש נזקי מים

בעיית נזילות מים ורטיבות זו בעיה אחת, מאידך, הדרך הקלה והמהירה למגר את התופעה המוכרת היא לאתר את הלחות בקירות הבית. חלק מהאנשים סבורים כי באמצעות סיוד המקום והטיח, המצב יעלם, מה שלא נכון היות והרטיבות נשארת כלואה בקיר או במרצפות וכך חוזרת "ומטפטפת על אותה נקודה שוב ושוב" כאילו לא נעשה דבר. נשמע לכם מוכר? האם גם אתם נתקלתם בבעיה של נזילות, גירדתם את הטיח, סיידתם ואז, הרטיבות חזרה על עצמה? אם כן, ייתכן וגם המבנה שלכם סובל מבעית מים כלואים שלא טופלו כראוי. בעיות של רטיבות מביאות השלכות לא פשוטות לרבות בעיות בריאותיות. חלקן קשור בלחות, אבל חלקן הגדול קשור גם בהתנפחויות הקיר, התרופפות של חיבורים, ריח לא נעים, עובש ועוד. מיותר לציין כי כאשר לא מטפלים בבעיה היא עלולה להתפשט לאזורים נוספים ולגרום בין היתר גם לבעיית תחלואה קשה ביותר. לכן, מעבר לכך שמזהים את הבעיה, את המים חייב לייבש ובהקדם האפשרי. הייבוש הנדרש הינו ייבוש תת רצפתי וזאת בכדי שהבית לא ייגרר ואיתו הבעיה. אז איך מזהים את הבעיה? איפה הלחות גוברת יותר ביחס לשאר חלקי המבנה? בדיוק על כך, כתבנו במאמר שלפניכם.

בדיקת לחות מא' ועד ת'

בכדי לאתר את הלחות החבויה בין הקירות, יש למפות את אזורי הרטיבות ולכן יש לבצע בדיקות אשר מטרתן זיהוי אתרי הרטיבות בבית. במסגרת בדיקת מצע שטח, יש לבדוק ברמת דיוק גבוהה ביותר על מנת שיהיה ניתן לאתר את רמת הנזילות בכל מקום לרבות השיש, המרצפות, קרמיקה ועוד. בדיקה זו מחייבת רמת דיוק גבוהה משום שהיא יכולה לשמש אסמכתא בבתי משפט על פי דרישת מכון התקנים הישראלי. כאמור, החוק דורש ללחות/ נזילות לא מעל 6 האחוז. אם בעבר היו מבוצעות הבדיקות בפולשנות יתרה, שהרי היום, הכללים השתנו, לא צריך לשבור קירות, לא צריך לגרום שום נזקים, הבדיקה נעשית באמצעות קידוח חורים בודדים בלבד בין חיבורי האריחים. ממקומות אלו נלקחות להן הדגימות חול או שומשום ממצע המילוי ומתחת לריצוף. את הדגימות מוסרים למעבדה שעובדת על פי תו התקן המחמיר וזו מאפשרת תוצאות בדיקה לרבות דו"ח מסכם הקביל בבתי משפט או בכל ערכאה אחרת על פי מידת הצורך. הרעיון במבדקים אלו קשורים בהפחתת הרטיבות וההשלכה לרבות הנזקים וכך למנוע התפתחות של עובש. נכון להיום, באמצעות תהליך יסודי וכך גם מכשור חדשני ביותר, ניתן לאתר את היקף התקלה ולחסוך לא מעט זמן וכסף. באמצעות הכלים והאנשים בעלי ההכשרה המתאימה, ניתן למצוא במדויק את מיקום הרטיבות שהצטברה בתוך המבנה או תחת מצע החול, לקחת דגימת לחות למעבדה ולפיה לבצע את ייבוש הרטיבות שהצטברה מתחת לרצפות ובכל מקום אחר במבנה. הליך גילוי הנוזלים מתנהל החל מקידוח חורים נקודתיים בלבד, שימוש במשאבות חזקות, יבשני עיבוי וכמובן מפוחים.

לטפל בנזקי הרטיבות בצורה המקצועית ביותר

שלבי ייבוש/ שיקום הנזקים שגרמה הרטיבות קשורים גם בייבוש תת רצפתי למצע עצמו, כאמור מה שמצוי גם מתחת לפרקט, מרצפות ועוד. זה נעשה באמצעות קדיחת חורים בקוטר של 50 מ"מ, לתוך הקידוחים הספציפיים, מוחדרים צינורות בקוטר המתאים. הצינורות מחוברים למדחסים חזקים מאוד ואלו יונקים את הרטיבות והלחות ומצליחים לשלוח את ידם עד תחת האריחים עצמם. בשילוב של מפוח ואוויר ותנאים מתאימים, ניתן לייבש את כל החללים שבהם חושדים כי הלחות מצויה. כך גם, תקרות, בטון ועוד. תהליך הייבוש עצמו מבוסס על מפזרי חום, ייבשני עיבוי ובמקביל מפוחים המופעלים בתכנות קבוע. לצד זאת, מבוצעות גם משימות אשר מטרתן לטהר את האוויר והריחות שנוצרו נוכח הלחות והנוזלים הכלואים במבנה. טיהור האוויר פועל בכדי לסלק טחב, עובש וכן חלקיקי אבק באמצעות מכשיר ידידותי לסביבה (מחוללי אוזון או פלסמה).

איתור נזקי מים – מינימום זמן מקסימום הצלחה

נכון להיום את בעיית הלחות והנוזלים הכלואים, ניתן לשקם באמצעות ייבוש נקודתי במהירות ויעילות יתרה. אחד מיתרונות הבדיקה, הינם לדעת במדויק מה גודל הנזק ולאמוד את ממדיו ללא מורכבות יתרה. אם הנזק גדול מדי, גם אז, יש לכך פתרון ולא צריך להעצים את הנזק ואת העלויות יתר על המידה. השיטות המתקדמות בזמן הנוכחי הן אלו המעניקות יתרון עצום ומסייעות לשקם את המבנה באמצעות בדיקה שאיננה פולשנית יתר על המידה בזכות אנשים מקצועיים וכלים מקצועיים. בדיקת מצע נכונה, תביא גם ייבוש המצע והמרצפות. כשמדברים על ייבוש מבנים, ייבוש מצע חול רטוב ושיקומם, מדברים קודם כל על בדיקה מקיפה שלא מתפשרת. הטכנולוגיה החדישה, אנשי מקצוע וידע, הם אלו שיכולים לעזור לכם לשים סוף לבעיה אחת ולתמיד. בעבר, היה נהוג לקדוח ולהרוס את הקיר, בעוד היום, ניתן לבצע קידוחים ללא הרמת אריחים וכך למנוע את נזקי הרטיבות לאלתר. הרעיון הכללי הוא לדעת באיזה מצב אתם עומדים, האם עברתם את התקן המורשה? (6% לחות) אם כן, בכדי שלא לסכן את סביבתכם ואת עצמכם, תו התקן הישראלי ידרוש מכם לתקן את המעוות וכמה שיותר מהר. החדשות הטובות הן, כי באמצעות אנשי מקצוע נכונים, תוכלו להגיע לכל מקום רווי לחות בקידוחים עדינים וללא הרמת האריחים- דבר העלול לגרום לנזק אף גדול יותר. באמצעות הטכנולוגיה והקדמה, תוכלו לא רק לבצע בדיקה שאינה פולשנית, אלא גם להשיג את התוצאות הטובות ביותר ולפטור את עצמכם מבעיות הרטיבות העלולות לגרום נזק למבנה שלכם. אם להחזיר את המצב לקדמותו, זה בזכות טיפול אחד טוב של אנשי מקצועי שיכולים להביא לכם את הנתונים המדויקים ומשם, לחבר אתכם אל הדבר הנכון – תיקון הבעיה שנוצרה נוכח הרטיבות.

למה חייב לטפל בבעיות רטיבות?

אם יש רטיבות בסביבתכם והקירות "קרים מדי" הנכם מחויבים לטפל בבעיה וכן למגר את השלכותיה. כאמור, הרטיבות הזו לא רק תנפח את הקירות, תעלה עובש ולחות אלא תתפשט גם לאזורים אחרים ותפגע בדיירים השכנים לכם. אם כן, נזק לערך הנכס שלכם, תשלום ופיצוי לשכנים שלכם ואם לא דיברנו על העניין הבריאותי, כאן המקום לחזור ולציין זאת שוב. רטיבות יכולה לגרום להתרבות לא תקינה של עובש, חיידקים וכן פטריות מכל הסוגים. אותם מיקרואורגניזמים המצויים בסביבה ומקבלים מצע נוח למחייה, עלולים אף הם להזיק למערכת הנשימה של מי שמתגורר בסביבה ובו זמנית להפיץ ריחות רעים מה שעלול לפגום באיכות האוויר.

חושדים כי משהו לא תקין במבנה שלכם? השכנים שלכם מתלוננים כי בעיית הרטיבות שלכם קשורה בכם? לצד קירות הגבס מתנפחים, הפרקט איבד מצבעו ונקודות שחורות נמצאות בכל מקום- ייתכן מאוד כי גם אתם סובלים ממבנה בעל לחות שאינה מותרת על פי התקן הישראלי. בשלב הזה, יהיה עליכם לעצור את הכול ולגלות מאיפה מתחילה הבעיה, בעוד האחריות על בריאותכם ובריאות יקיריכם מוטלת עליכם, הנכם מחויבים לקיים סביבה בטוחה ובריאה באמצעות אנשים שלא רק יודעים לאתר את המים הכלואים אלא גם למגר את הבעיה לאלתר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות