איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית

בעיות של מערכת האינסטלציה, או איטום הקירות הרצפות או גג הבית, ניתן לבדוק ולאתר במדויק, באמצעות מצלמה תרמית, אשר פועלת על אינפרה אדום. הקרן חודרת מבעד לקירות ובאמצעות הצג הנמצא על המצלמה, ניתן לראות את המים כאשר הם מסומנים בגוון כחול ולדעת בדיוק את נתיב חדירת המים. לרוב בעיות של נזילות מים במערכת האינסטלציה קורות, כאשר הצנרת מחלידה, נשברת או נסדקת וכן, בשל רשלנותו של קבלן הבנייה, במידה ומדובר במבנה שנחשב לחדש יחסית. הבעיה היא שלא ניתן לגלות נזילות שאינן נראות בעין, אך זוהי כבר נחלת העבר, היות והיום, קיים ציוד משוכלל בטכנולוגיה מתקדמת, אשר באפשרותו ניתן לראות מהיכן נובעת הנזילה, מבלי הצורך לשבור מרצפות או קירות.

יש לדעת, כי המגע של בטון עם מים, עשוי לסכן את ביטחונם של בני הבית, היות ותקרה אשר נספגה במים עשויה לקרוס על כל יושבי הבית. אנשים המעוניינים למכור את הנכס שלהם ונגלים כי קיימות בו נזילות, המחיר של הנכס ירד באופן משמעותי. ציוד המגלה נזילות נקרא ציוד תרמי. זהו ציוד המתמחה בגילוי נזילות אם מהקיר או אם נזילות שניתן לגלות בצנרת הביוב. ציוד זה, מונע מאתנו לשבור קירות כפי שהיה נהוג עד לפני יותר מעשור, לפני שהמציאו ציוד יעיל ומשוכלל זה. ניתן להעריך באמצעות הציוד התרמי, גם את גיל הצנרת ולדעת אם זה הזמן להחליפה התשתית חדשה. גם אם גיליתם רטיבות קטנה במקומות שונים בחללי הבית, יש לקרוא לחברה המתמחה בגילוי ותיקון נזילות, היות והזנחה, עשויה לגרום לנזקים בלתי הפיכים למבנה.

הנזקים שעשויים להיגרם למבנה ולכם אם לא תגלו בזמן את מקור נזילות המים

מי מאיתנו אינו יודע, כמה זה מסוכן השילוב של מים עם חשמל ולכן, פגיעות במערכת החשמל, עשויות לקרות בגלל מים אשר חודרים למערכת החשמל, מה שעשוי לגרום לסכנת מוות. גם לחשמלאים ישנו ציוד כמו מצלמה תרמית, אשר מגלה נזילות של מים במערכת החשמל. מכשירים אלה שנקראים ציוד תרמי, קיימים בקרב אינסטלאטורים, חברות אינסטלציה ומהנדסי בניין, כאשר הם מתבקשים לבצע בדק בית בקרב אנשים שרכשו זה עתה נכס חדש או ישן. גם אנשים שמחזיקים בבריכת פרטיות בחצר ביתם, נעזרים עם אנשי איטום, כאשר הם מגלים כי המפלס בבריכת השחייה שלהם ירד באופן משמעותי, למרות שהם זה עתה מילאו אותה עד הסוף במים. ברגע שתבינו כי קיים חשד של נזילת מים יש לפנות מיד לחברה אשר מתמחה בגילוי ואיטום  של נזילות מים בבריכות שחייה ומאגרי מים.

ישנם אנשים שמגלים את הנזילות במוקדים שונים בביתם, כאשר זה כבר מאוחר מדי. הטכנולוגיה, מספקת לנו אמצעים משוכללים לאיתור של נזילות. לדוגמא, אם קיבלתם חשבון מים נפוח, למרות שלא השתמשתם הרבה מים, זה הסימן הראשון שיש לכם נזילה שגם אם אינכם מבחינים בה, היא קיימת. גם בדיקה שגרתית של איתור נזילות, עשויה לחסוך מכם כאבי ראש ונזק למבנה שההוצאות על תיקון זה, תהיינה גדולות במידה ולא ערכתם בדיקת איתור נזילות מזה שנים.

מדוע חברות בדק בית עורכות בדיקות לאיתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית?

כאשר אנשים רבים רוכשים בית או דירה, הדבר הראשון שהם יעשו ובשכל, הינו לקרוא לחברת בדק בי אשר מחזיקה במצלמות תרמיות וציוד משוכלל אחר, לגילוי רטיבות, בעיות במערכת הביוב ובעיות במערכת החשמל. מים אשר מחלחלים בתקרה, תחת הרצפות, בגגות ובשאר מקומות בבית או בדירה, עשויים לגרום נזקים בלתי הפיכים. בדיקת איתור נזילות, הינו הליך אשר מטרתו הינה לגלות את מקור הנזילה. לעיתים חברת בדק הבית, תמליץ למי שהזמין אותה, למצוא נכס אחר, היות והנזקים הם קשים  וכדאי כי ישקיעו בנכס תקין שלא יגזול מהם הוצאות רבות שלא תשתלמנה להם.

לקיחת שיקולים שונים ומתן פתרונות הולמים לבעיות הנזילה באמצעות חברות המתמחות בתחום זה

קיימות חברות איכותיות אם בתחום האיטום והאינסטלציה, אשר מתמחות באיתור ותיקון נזילות וכן, מתן פתרונות הולמים, כאשר הן לוקחות את השיקולים השונים בחשבון. לדוגמא: בעיות במערכת האינסטלציה, גיל המבנה, דליפה תחת הרצפות, איטום לקוי בקירות או במרתף ועוד. זה נכון ששבירת אריחים עשויה להיות פעולה פשוטה, אבל למצוא אריחים באותו הגוון הינה משימה שקשה לבצע, במיוחד כשר האריחים נרכשו לפני שנים רבות והיום, קשה יהיה למצוא את אותם אריחים אם בכלל ניתן יהיה למצוא אותם. זו הסיבה, שיש לשקול את כל הגורמים הללו באופן מדויק ומקצועי ולגרום לכך שהנזק יהיה מינימאלי.

נזקים של נזילות מים, נגרמים בשל כשלי בניה כמו: איטום לקוי, שימוש בחומרי בניה זולים, בעיה במערכת המים והביוב ועוד. נזק של נזילה אם אתם גרים בבניין משותף או בבית דו משפחתי, עשוי לעלות לכם ביוקר, היות וקירות משותפים עשויים להירטב בשל נזילה שהתחילה מהדירה או הבית שלכם והמים שחלחלו מגיעים לשכנים. כבר היו מקרים רבים של תביעות משפטיות בשל נזקים שנגרמו לשכנים בבניינים משותפים או בבתים דו משפחתיים. איתור נזילות בזמן הנכון, עשוי למנוע הצפות שהן מקרה לא נעים אם בגלל הריחות הרעים, הנזק שייגרם לריהוט והשבתת הבית ליום שלם. במידה והבחנתם בכתם בקיר או בתקרה יש לקרוא במהרה לאיש מקצוע או חברה המתמחה באיתור ותיקון נזילות המחזיקה בציוד תרמי משוכלל. חברות אלה, לא זו בלבד שהן מגלות ופותרות את בעיית הנזילה, הן אף מוציאות דוחות מפורטים לגבי הבדיקה שהן ביצעו, אשר כוללות תמונות של ליקוי הצנרת, כך שתוכלו גם לקבל ייעוץ מקצועי כיצד ניתן יהיה לתקן את הנזק על הצד הטוב ביותר.

מצלמה תרמית לגילוי נזילות בתוך צנרת הביוב

גם בדיקה של מערכות הביוב חשובה לא פחות, היות וסדקים בצנרת שנגרמו מצנרת ישנה או שורשי עצים שגרמו סדקים בצנרת הביוב, עשויים לגרום להצפה וריחות לא נעימים וכן, למחלות זיהומיות שנגרמות בשל המים העולים מן הביוב ומלאים בחיידקים ומחלות. מצלמה לגילוי נזילות בביוב, נקראת מצלמה תרמוגרפית. הבדיקות אשר מתבצעות לגילוי נזילות בביוב, מתבצעות באמצעות סריקה באמצעות צילום תרמי מתקדם, בדיקה באמצעות גלי קול. שימוש במצלמה מיוחדת זו, מאפשר איתור נזילות ומניעת התפשטות הבעיה.

גם חלודה בצנרת, ניתן לאבחן באמצעות ציוד תרמי משוכלל זה. הצילום התרמי למעשה, מציג תמונה אשר מראה את הבדלים בטמפרטורות באזורים השונים. גם בתעשייה עושים שימוש בציוד זה כאשר בודקים לוחות חשמל פעילים, כאשר מצלמה משוכללת זו, מעניקה אינדיקציה מדויקת כאשר היר מראה אילו חלקים מתחממים יותר מדי ומסוכנים לשימוש.

הקדימו תרופה למכה באמצעות בדיקה של צנרת המים והביוב וכשלי איטום באמצעות מצלמה תרמית

על מנת להקדים תרופה למכה, מוטב כי בכל שנה, תקראו לחברה המתמחה באיתור נזילות באמצעות ציוד תרמי, כך שתוכלו לשמור על תחזוקה נכונה של ביתכם או דירתכם. כדאי כי תהיה לכם תזכורת בכל שנה ואם תתגלה אי איזו שהיא נזילה, תוכלו למזער את הנזקים למבנה והנזקים הכספיים באמצעות פעולה פשוטה זו שעלתה בהשוואה לנזקים כתוצאה מהזנחה ממושכת היא מזערית.

 

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות